"לא קיצרתי אותן קרוב ל-22 שנה", סיפרה המחזיקה בשיא העולמי "הציפורניים הארוכות בעולם", והסבירה כיצד נכדיה מסייעים לה כמניקוריסטים.

דיאנה ארמסטרונג בת ה-64, ממינסוטה שבארה"ב, לא גזרה את הציפורניים שלה מאז שנת 1977. כעת הן הגיעו לאורך של 12 וחצי מטרים. פייר? גם אנחנו בהלם. היא סיפרה ל"דיילי סטאר" שלוקח כ-10 שעות "לסדר כל ציפורן", ושיש צורך בכלי נגרות כדי לשייף אותן.

נדרשים 20 בקבוקי ללק כדי לצבוע את כולן (צילום: שיאי גינס)
נדרשים 20 בקבוקי ללק כדי לצבוע את כולן (צילום: שיאי גינס)

עוד היא אמרה כי נדרשים כ-20 בקבוקי ללק כדי לצבוע את כולן וזה יכול לקחת ארבעה ימים מלאים. אך התחזוקה המורכבת היא לא הבעיה היחידה שארמסטרונג מתמודדת עמה. הציפורניים הארוכות מעכבות אותה כשהיא מנסה לבצע פעולות פשוטות שכולנו עושים במהלך היום, כמו שימוש בשירותים ולבישת בגדים.

היא סיפרה כי היא מתקשה בלבישת מכנסיים וכי היא צריכה להיעזר בסכין כדי לפתוח פחית שתיה. "גם לנהוג במכונית שלי אני כבר לא יכולה. בפעם האחרונה נאלצתי להוציא יד אחת מהחלון ומאז אני לא נוהגת יותר", אמרה בת ה-64. באשר לשימוש בשירותים, מחזיקת השיא סיפרה כי זהו אתגר נוסף עמו היא מתמודדת בחיי היום יום. "במקום ציבורי אני תמיד צריכה להיכנס לשירותי הנכים כדי שיהיה לי מרחב, ולפעמים אני פשוט צריכה לרחוץ את עצמי כשאני מסיימת כי השימוש בנייר לא תמיד יעיל".

נכדיה מסייעים לה בצביעת הציפורניים, פעולה שיכולה לקחת ארבעה ימים (צילום: שיאי גינס)
נכדיה מסייעים לה בצביעת הציפורניים, פעולה שיכולה לקחת ארבעה ימים (צילום: שיאי גינס)

יחד עם כל הקשיים הללו, ארמסטרונג לא מתכננת להיפטר מהציפורניים והסבירה כי יש לה סיבה סנטימנטלית לכך שהיא נתנה להן לצמוח במשך כל כך הרבה שנים. היא חשפה כי לא גזרה את ציפורניה מאז מות בתה בת ה-16, לטישה, שמתה כתוצאה מהתקף אסטמה קשה בשנת 1997. "זה היה היום הגרוע בחיי", סיפרה. "יום קודם לכן היא בילתה איתי אצל המניקוריסטית. מאז פשוט לא יכולתי לחזור לשם בלעדיה והחלטתי שלא לגזור אותן יותר".

"הציפורניים שלי הן חלק ממני. אני לא יכולה לדמיין את עצמי בלעדיהן", הוסיפה ארמסטרונג.