תיעוד חריג מחופי ברזיל ובו עצם בלתי מזוהה מתהלך מתחת למים, החל לרוץ ברשת החברתית TikTok מוקדם יותר השבוע. בקטע שנצפה כשלוש מיליון פעמים עד כה, אפשר לראות מעין גוף בעל זרועות מרקד במים כשחלקו התחתון צר ובעל גוון ירוק כהה, בזמן שחלקו העליון נראה כמו ראש.

הקליפ צבר מאות תגובות של גולשים נסערים, כשחלקם הגדירו את היצור המוזר בתור "חייזר מרקד". "נראה שמדובר בהכלאה בין חוצן ובת ים", כתב גולש אחד. אחר הגיב: "מה שזה לא יהיה, במקומך לא הייתי נשאר שם כדי לגלות". צפו בתיעוד:

חלק מהגולשים ציינו כי קשה לקבוע במה מדובר בגלל זווית הצילום והעובדה שהעצם מתחת למים, אבל הסיקו שייתכן ומדובר בשלפוחן מצוי המוכר גם בכינויו "ספינת הקרב הפורטוגזית". מדובר בבעל חיים שחי באוקיינוס האטלנטי וההודי ומזכיר מעט מדוזה בהופעתו החיצונית, אף על פי שאין שום קשר ביניהם. יש לו מצוף כחול או סגול בחלקו העליון של הגוף, וזרועות שיכולות להגיע לאורך של יותר מ-15 מטרים.

טרם התברר במה מדובר (צילום: מתוך טיקטוק)
טרם התברר במה מדובר (צילום: מתוך טיקטוק)

גולשים אחרים העלו השערות שככל הנראה לא מדובר בבעל חיים, אלא בסוג של צמח. אחד הגולשים אפילו טען שכנראה מדובר באצת ים מסוג בול קלפּ שצומחת בעיקר בקווי חוף באוקיינוס השקט, אך גם באוקיינוס האטלנטי. למרות כל ההשערות והסערה שנוצרה ברשת, טרם התקבלה תשובה ודאית לגבי זהותו של "החייזר המרקד".