מספר מזרקות ברחבי העיר טהראן, איראן, נראו כאילו שהן מלאות בדם ביום שישי האחרון. המחאה הדרמטית יוחסה לפי הדיווחים, לאמן או פעיל אנונימי. המים האדומים כונו כיצירת אמנות מחאתית שכותרתה "טהראן טובעת בדם", כך דיווח ה-Eastern Eye. המחזה המטריד, הגיע על רקע ההפגנות ברחבי איראן ובעולם, כאשר פעילים רבים קראו להפיל את המנהיג העליון, עלי חמינאי. 

''טהראן טובעת בדם'' (צילום: מתוך טיקטוק)
''טהראן טובעת בדם'' (צילום: מתוך טיקטוק)

מהסא אמיני, צעירה איראנית בתחילת שנות ה-20 לחייה, נעצרה על ידי משטרת המוסר של איראן בחודש שעבר על כך שלא פעלה לפי הכללים של מדינתה, המחייבים נשים ללבוש חיג'אב. היא הוחזקה בבירה טהראן ב-13 בספטמבר ומתה שלושה ימים לאחר מכן. משפחתה של אמיני התעקשה שהצעירה הוכתה למוות, אך המשטרה המקומית הכחישה. לטענתם, היא נעצרה ו"סבלה לפתע מאירוע לבבי". 

מהסא אמיני (צילום: רויטרס)
מהסא אמיני (צילום: רויטרס)

בסוף השבוע שעבר, מזרקות המים בפארק Daneshjoo, תיאטרון שאהר, כיכר פאטמי ופארק האמנים בבירה, הפכו לאדומות כחלק מהמחאה. סרטונים רבים של הבריכות שותפו ברשתות החברתיות שעוקבות אחר ההפגנות במדינה. 

ההפגנות ברחבי איראן נתקלו בדיכוי אכזרי מצד הרשויות. לפי ארגון זכויות האדם של איראן, שבסיסו באוסלו, לפחות 92 מפגינים נהרגו עד כה. משפחתה של אמיני אמרה כי היא מקבלת איומים והוזהרה שלא להשתתף בהפגנות. בשיחה עם ה-BBC, אמרה בת דודתה של הקורבן: "משפחתנו הייתה תחת לחץ עצום מצד מפקדי הרפובליקה האסלאמית. אנחנו לא מדברים עם ארגוני זכויות האדם או עם ערוצים מחוץ לאיראן".

הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)
הפגנות על הרג הצעירה מהסא אמיני באיראן (צילום: רויטרס)

"פקידי המשטר איימו עלינו באמצעות חשבונות אינסטגרם מזויפים והודיעו לנו שאם נשתתף בהפגנות אנו עלולים להיהרג", הוסיפה.