אישה הכירה אסטרונאוט ברשת חברתית והתרשמה במיוחד מהפרופיל שלו, שם הופיעו עשרות תמונות, אותן לטענתו "צילם בעצמו" בחלל. הוא סיפר לה שהוא שוהה בחלל והבטיח לה שיתחתן עמה אך לפני זה - הוא נזקק לכסף כדי לחזור לכדור הארץ, ולמרבה הצער, היא העבירה לו את הסכום.

בת 65 ממחוז שיגה, יפן, הכירה אסטרונאוט מתחזה באינסטגרם בחודש יוני השנה. בעמוד האישי של האיש היו תמונות של החלל כדי ליצור רושם שהוא עובד בתחנת חלל הבינלאומית. השניים החלו להחליף הודעות ועברו לשוחח בטלפון. עד מהרה, אמר המתחזה לאישה כי הוא התאהב בה ואף הציע לה להינשא לו.

התחזה לאסטרונאוט וסחט סכום עתק (צילום: אינג'אימג')
התחזה לאסטרונאוט וסחט סכום עתק (צילום: אינג'אימג')

הוא שלח לה אינספור הודעות טקסט מלאות במילות אהבה והבטיח לה שיתחילו יחד חיים חדשים ביפן. באופן מוזר, האיש אמר לבת ה-65 שכדי לחזור לכדור הארץ ולהתחתן איתה, הוא יזדקק לסכום כסף שלטענתו יהווה דמי נחיתה עבור החללית שתנחית אותו ביפן.

עמוד אינסטגרם עמוס בתמונות ''שהוא צילם'' בחלל (צילום: אינג'אימג')
עמוד אינסטגרם עמוס בתמונות ''שהוא צילם'' בחלל (צילום: אינג'אימג')

לפי הדיווחים, האישה נפלה לתרמית והעבירה לו למעלה מ-30 אלף דולר בחמישה תשלומים בין ה-19 באוגוסט ל-5 בספטמבר, כך לפי "יומיורי שימבון". רק לאחר שהאיש המשיך לדרוש עוד ועוד כספים מבלי שהגיע למדינתה, החלה בת ה-65 לחשוד. היא הבינה כי משהו לא מתנהל כשורה ופנתה לתחנת המשטרה באזור מגוריה כדי להגיש תלונה. האיש לא הגיע ליפן ונעלם מאז כאילו שנבלע בחלל.