אנג'י קנארד מארה"ב, חשפה ביום רביעי (אתמול) את סיפורו של אביה המנוח, דונלד גריפית', לאחר שהפסיד 750 אלף דולר בהונאה. היא סיפרה שהוא היה בטוח שהוא מנהל מערכת יחסים רומנטית ברשת, שבסופו של דבר רוקנה את כל החסכונות שלו - תוך שלוש עד ארבע שנים.

"הישארו מעורבים ככל האפשר. בדקו תמיד מה הוריכם עובדים ומה המצב שלהם", אמרה קנארד למראיינת, קרלי שימקוס. "הזהירו אותם מאתרי אינטרנט מפוקפקים ופשוט עשו כל מה שאתם יכולים. הלוואי שהייתי יכולה לעזור לו בזמן".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ההודעות המפתות שנשלחו לקורבן (צילום: מתוך יוטיוב)
ההודעות המפתות שנשלחו לקורבן (צילום: מתוך יוטיוב)

היא סיפרה כי גם לאחר חקירה מתמשכת של ה-FBI, גריפית' מעולם לא קיבל את כספו בחזרה. "המתחזים הציגו את עצמם כאישה, הם כתבו לו כל הזמן כמה 'היא אוהבת אותו ושהיא עובדת בחו"ל על פרויקט. שהיא צריכה קצת כסף כדי שתוכל להגיע לארה"ב' והודעות מפתות נוספות". לטענתה, אביה המשיך להעביר אליהם סכומי כסף שנעו בין 40 ל-50 אלף דולר בכל פעם, עד שבסופו של דבר הפכו לסך כל החסכונות שלו.

אנג'י קנארד, בתו של הקורבן (צילום: מתוך יוטיוב)
אנג'י קנארד, בתו של הקורבן (צילום: מתוך יוטיוב)

"אחרי שהבין ככל הנראה, שרימו אותו, ליבו נשבר. בשלב מסוים הוא פשוט הפסיק לטפל בעצמו, מצבו התדרדר, הוא לא אכל, נגמר לו הכסף והוא נפטר בגיל 83. עד שגיליתי את גודל הטרגדיה, כבר היה מאוחר מדי".

הסיפור של קנארד עלה לכותרות לאחר שה-FBI חשף יותר מ-90 אלף קשישים אמריקאים שהונו ב-1.7 מיליארד דולר בארה"ב רק בשנה שעברה. הונאות רומנטיות, תמיכה טכנית וגניבת זהות הם חלק מהדרכים הנפוצות ביותר להונאות ברשת.