שחקנית מאיראן פשטה את החיג'אב שלה כדי למחות נגד חוקי הממשלה. אלנאא נורוזי, שמשחקת בסדרת הדרמה Sacred Games המשודרת בנטפליקס, התייצבה מול העולם כולו בסרטון תמיכה בנשים איראניות, והתפשטה כמעט לגמרי.

"אני לא מקדמת עירום! אני מקדמת את חופש הבחירה", אמרה השחקנית בת ה-30 בפוסט שהוסר כעת מהאינסטגרם. בקטע המצולם, נורוזי הופיעה בתקן הלבוש הנדרש, "עבאיה", שמלה שחורה וארוכה הכוללת גם כיסוי ראש כשניתן לראות רק את עיניה. היא הסירה את שכבת הבגדים כשמתחת לבשה שמלה על חולצה, על גופייה ומכנסי ג'ינס, ומתחת חצאית קצרה.

אלנאא נורוזי בסרטון מחאה משלה (צילום: מתוך טיקטוק)

היא פשטה בגד אחר בגד עד שנותרה בתחתוניה בלבד, תוך שהיא מכסה את החזה בידיה. המסר העוצמתי שלה היה די ברור: "לכל אישה, בכל מקום בעולם, לא משנה מהיכן היא באה, צריכה להיות הזכות ללבוש מה שהיא רוצה ומתי או איפה. לא לגבר ולא לאישה יש את הזכות לשפוט אותה או לבקש ממנה להתלבש אחרת. לכל אחד יש דעות ואמונות שונות וצריך לכבד אותן", כתבה.

"דמוקרטיה פירושה 'לבחור'. כל אישה בעולם זכאית שיהיה לה הכוח לבחור ולהחליט על הגוף שלה", הוסיפה. נוזוי הסבירה שהנושא השנוי במחלוקת נמשך כך כבר 40 שנה והתעורר שוב מחדש מיד לאחר מותה של מהסה אמיני בת ה-22 בחודש שעבר, לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר.

מהסה אמיני (צילום: רויטרס)
מהסה אמיני (צילום: רויטרס)

עוד סיפרה השחקנית כי נעצרה בעבר על ידי משטרת המוסר. "אני עצובה וכועסת על המחאה נגד החיג'אב, כי אני בעצמי נעצרתי לפני כמה שנים כשהייתי בטהרן. לקחו אותי ל'חינוך מחדש', כפי שקראו לזה, שם בוודאי מתה מהסה אמיני, כשהיכו אותה".