קורטני, יועצת ילדים ומטפלת בטראומות רגשיות, חשפה וידויים קורעי לב של ילדים שהושפעו עמוקות מהשימוש הבלתי פוסק של הוריהם בטלפונים הניידים. היא העלתה את הנושא לרשתות החברתיות וגררה תגובות של עשרות אלפים, שדרשו: "הורים! תתעוררו!".

אחד מהוידויים ההרסניים ביותר הגיע מילד בן תשע, שאמר ליועצת "ההורים שלי תמיד עסוקים בנייד שלהם, אז בשביל מה אני כאן?". קורטני ריכזה מספר דוגמאות בחשבון ה-TikTok העסקי שלה, כשכתבה אותן על פתקיות.

''הלוואי שהייתי חשוב להם כמו הנייד'' (צילום: מתוך טיקטוק)
''הלוואי שהייתי חשוב להם כמו הנייד'' (צילום: מתוך טיקטוק)

ילד בן שש טען בפניה שהוא מרגיש "פחות חשוב" מהמכשיר הסלולרי של הוריו. "הלוואי והיה אכפת להם ממני כמו שאכפת להם מהטלפון שלהם", אמר. ילד אחר הרגיש שהוא מקבל פחות תשומת לב מחיית המחמד המשפחתית: "הכלב שלי מקבל יותר תשומת לב ממני. מצלמים אותו כל היום ומעלים לאינסטגרם ופייסבוק. אבא שלי אמר לי שזה בגלל שהכלב לא יכול לדבר, אז הפסקתי בעצמי לדבר", סיפר בן השבע לקורטני.

עוד שיתפה היועצת כי קטינה אחרת, בסך הכל בת שש, שיתפה בתחושותיה כי אם תיעלם, הוריה כלל לא ישימו לב. "אם הייתי בורחת ההורים שלי לא היו יודעים. הם לא אומרים לי לילה טוב אף פעם. הם יושבים בסלון, כל אחד בנייד ולא יודעים אם אני שם או לא". מטופל בן 16 הרגיש גם הוא שמתעלמים ממנו, ואמר לקורטני: "אמא שלי תמיד אומרת 'עוד דקה' והזמן חולף. היא שוכחת ממני ושקועה בפייסבוק".

קוטני, יועצת ילדים, שיתפה וידויים מחדר הטיפולים (צילום: מתוך טיקטוק)
קוטני, יועצת ילדים, שיתפה וידויים מחדר הטיפולים (צילום: מתוך טיקטוק)

בת תשע, שיתפה כי היא מרגישה שאמה משתמשת שעות בטלפון רק כדרך להתחמק ממנה. "אמא שלי תמיד אומרת לי שהיא עסוקה מדי, אבל היא כל היום מדברת עם החברים שלה בהודעות. למה שלא תגיד את האמת? היא פשוט מתחמקת ממני". אחר שיתף שהתנהג בצורה לא יפה רק כדי לקבל תשומת לב. "כשאני מעצבן את אמא שלי זה רק כדי לקבל יחס ממנה. אני לא מכיר דרך אחרת", שיתף נער בן 13.

כל אלה ועוד, הם רק חלק קטן מהווידויים אותם מרבה יועצת הילדים לשתף ברשת החברתית. ההערות הגיעו כשעון מעורר להורים ברחבי העולם, כאשר רבים מהם הודו כי הם אשמים בכך שהם שקועים בניידים זמן רב מדי, שמגיע על חשבון הזמן עם הילדים. "הניחו את הטלפונים שלכם אנשים, תתעסקו בילדים שלכם", כתב גולש אחד שהביע צער על הווידויים שקרא.

''הרימו את העיניים מהמסך'' (צילום: מתוך טיקטוק)
''הרימו את העיניים מהמסך'' (צילום: מתוך טיקטוק)

אחרים הסכימו שהתעלמות מהילדים היא התעללות לכל דבר. "התעללות כי לא רק אלימות פיזית, צרחות או עלבונות. התעלמות יותר כואבת מסטירת לחי", כתבה גולשת אחרת. "כל הורה צריך לקרוא את התגובות האלה, אנחנו לא נוטים להתחשב במחשבות של הילדים שלנו. אז הנה לנו".