לאורה סמית', שדכנית וקואצ'רית פופולרית לדייטינג מסקוטלנד חושפת את המנטרה שלה לדייט ראשון מוצלח. "בסופו של דבר, מדובר באנרגיה גברית אל מול זו הנשית", הסבירה המומחית. "גברים מרגישים אהובים כאשר הם חשים שצריכים אותם, ונשים מרגישות אהובות כשמוקירים אותן".

שאלת השאלות: אחת ולתמיד, מי צריך לשלם בדייט ראשון?

עוד הוסיפה ש"בשנות ה-90', זה היה עולם של גברים. היום לעומת זאת, לנשים יש גישה לאותן עבודות כמו לגברים, והן יכולות לקנות בית משלהן ולהיות עצמאיות. לגברים יש רצון להרגיש שהאישה צריכה אותם, ואילו כשאישה מבקשת מגבר לא לשלם עליה בדייט הראשון, היא למעשה משדרת לו שאין לה צורך בו, היא איננה זקוקה לו".

מהצד שני, לגברים לא כדאי לדבר על האקסית בפגישה הראשונה. שיחות על בת זוג קודמת עלולות לשים אותם באופן מידי במשבצת של אנרגיה 'נשית' ולא 'גברית', ולחשוף במהרה צדדים רגישים בפני האישה החדשה, שאיננה מעוניינת לקחת את תפקיד המטפלת על עצמה, כך לפי סמית'. 

בתוך כך, סמית' נתנה עצה לכל מי שיוצא לדייט ראשון להתאפק ולא לקפוץ למסקנות מהירות בנושאי כימיה ותשוקה - אלא לתת צ'אנס ולצאת לדייט שני ושלישי, כיוון שרק בשלב הזה שני הצדדים מתחילים להיפתח ולהראות את אופיים האמיתי.