פרוסת עוגת פירות מחתונתם של המלך צ'ארלס והנסיכה דיאנה המנוחה, עומדת למכירה פומבית - 41 שנים לאחר שנישאו בחתונה שהסעירה את העולם. הקינוח נשמר על ידי אורח החתונה, נייג'ל ריקטס, שהשתתף באירוע המלכותי ובקבלת הפנים ב-29 ביולי 1981.

ריקטס, שעבר כמלטש צרפתי בטירת וינדזור, מת מוקדם יותר השנה והעוגה שנותרה ללא בעלים, הוצעה למכירה על ידי באתר המכירות הפומביות "דור וריס" בבריטניה.

פיסת העוגה תימכר במאות דולרים (צילום: מתוך פייסבוק)
פיסת העוגה תימכר במאות דולרים (צילום: מתוך פייסבוק)

"כנראה שלא תרצו לאכול ממנה עכשיו, אבל כמות האלכוהול בתוכה ככל הנראה שימרה אותה", אמר גיא טיילר, ראש המכירות ל"דיילי מייל". "היא עדיין נראית כמו פרוסת עוגת חתונה ששמרה על צורתה".

לפרוסת העוגה, שמגיעה בקופסה המקורית שלה, הערכה מוקדמת בסך 339 דולר. עם זאת, הצפי הוא שהקינוח יימכר בסכום גבוה בהרבה. היו 23 עוגות שנאפו במיוחד לחתונתם של הנסיך צ'ארלס בזמנו, והנסיכה דיאנה. אך ניכר כי נתח זה הגיע מעוגת הפירות המרשימה ביותר, שהייתה מורכבת מחמש קומות ובגובה של למעלה ממטר. 

 ''היא עדיין נראית כמו פרוסת עוגת חתונה ששמרה על צורתה''. (צילום: מתוך פייסבוק)
''היא עדיין נראית כמו פרוסת עוגת חתונה ששמרה על צורתה''. (צילום: מתוך פייסבוק)

בשנת 2014, פרוסה מאותה העוגה נמכרה ב-1,375 דולר בינתיים, "דור וריס" הציעו למכירה מכתב תודה שנכתב על ידי המלך צ'ארלס ונשלח לעובדי המלוכה בסביבות תקופת ההיערכות לחתונה. הפתק, בכתב ידו של הנסיך דאז, היה בין רכושו של ריקטס, אך היה ממוען לעובד בשם פיטר.

בעוד שמאות מיליוני בני אדם מרחבי העולם רצו לקחת חלק בחתונתם של הנסיך והנסיכה ב-1981, נישואיהם הסוערים נמשכו קצת יותר מעשור. הם נפרדו זה מזו בשנת 1992, לפני שהתגרשו כארבע שנים לאחר מכן.