נשים מכל רחבי העולם הביעו בשבועות האחרונים את תמיכתן במחאתן של הנשים האיראניות באמצעות גזירת שיערן, הסרת החיג'אב אל מול המצלמות - כמעט עד עירום ועוד. הדוכסית מסאסקס, מייגן מרקל, הביעה גם היא את תמיכתה במחאה כשלבשה חולצת טריקו שחורה ועליה המשפט: "חופש לחייהן של הנשים" בשפה הפרסית. היא תועדה במסיבה שאורגנה על ידי "ספוטיפיי" בלוס אנג'לס, ארה"ב.

החולצה שמגיעה עם מסר לזכרה של מהסא אמיני שהוכתה, לכאורה, למוות על ידי משטרת המוסר במדינה, זמינה בצבעים שחור או לבן בעיטורים שונים. התמונה של מרקל לובשת את הפריט, פורסמה בעמוד האינסטגרם של מנדנה דיאני, נשיאת "Archewell", ארגון צדקה שהקימה הדוכסית יחד עם בעלה, הנסיך הארי.

בצילום, נראית מייגן לצד דיאני ואשלי מומטהיני הנסן, סגנית הארגון - שתיהן ממוצא איראני. הפוסט פורסם תחת הכותרת "נשים. חיים. חופש. קיבלנו תמיכה בהרבה מאוד דרכים במהלך החודש האחרון, מאז מותה של מהסא אמיני שהייתה בת 22 בלבד. אני אסירת תודה לכל הנשים המדהימות כמו מייגן מרקל והקולגה האיראנית שלי, אשלי, ואנחנו ממשיכות להדגיש את האומץ שיש בנו - נשים ונערות - בקו החזית של אחת מהתנועות הפמיניסטיות החשובות".

דיאני ומרקל, משנות סדרי עולם (צילום: מתוך אינסטגרם)
דיאני ומרקל, משנות סדרי עולם (צילום: מתוך אינסטגרם)

דיאני המשיכה במסר שלה וכתבה: "בהזדמנות זו, הדוכסית דיברה על המהפכה בראשות נשים ונערות צעירות באיראן. האומץ שהן מגלות מדי יום, המנהיגות שלהן והכוונות הברורות לעמוד על זכויות האדם הבסיסיות. כאישה איראנית שעזבה את מולדתה במרדף אחר החירויות הללו, אני אסירת תודה על ההתמדה שלה בעמידה למען נשים ברחבי העולם".