"זוהי תגלית חשובה ביותר, הממצא הראשון מאותה התקופה", אמר אוסמן ארבשר, יו"ר המועצה האזורית לשימור המורשת התרבותית של אנטליה, לכלי החדשות המקומי DHA. הוא טען כי יחד עם צוותו, מצא את מקום קבורתו של מי שהיה ידוע כ"ניקולאוס עושה הנפלאות", המקור לדמות הפולקלורית "סנטה קלאוס".

חוקרים מטורקיה גילו את מקום מנוחתו האחרון, לכאורה, של ניקולאוס הקדוש, לאחר שחשפו את שרידי המקדש העתיק בעיירת החוף דמרה. לפי הדיווחים, 6,345 בני אדם נקברו באתר המורשת של אונסק"ו, כך דיווח ה"דיילי סטאר". עם זאת, הבזיליקה הייתה שקועה אז, בימי הביניים במי הים התיכון, ושנים לאחר מכן נבנתה במקום כנסייה נוספת בין המאה ה-5 למאה ה-12 לספירה, וזאת כדי להגן על קברו של האיש הקדוש.

למרבה הצער, גנבים מבארי, איטליה, חיללו את קברו של ניקולאוס בשנת 1087 והעלימו את רוב שרידיו, כך על פי Live Science. הכל היה נראה אבוד עד שהחפירות האחרונות חשפו את שרידי האריחים והפסיפס מהבזיליקה המקורית, מה שהוביל את החוקרים להאמין ש"סנטה קלאוס האמיתי" נקבר שם.

"ממש עכשיו הגענו לשרידי הכנסייה הראשונה ולקומה בה ניקולאוס הקדוש צעד", אמר ארבשר. מעט מאוד ידוע על האיש שהוגדר כקדוש. הבישוף התהדר, לכאורה, בקורות חיים דומים לשל ישו, שכללו הצלת שלוש נערות מזנות, כריתת עץ אחוז שדים, הצלת ספינה מטביעה באמצעות תפילה והיה ידוע גם כנותן מתנות בסתר. 

המעשה המפורסם ביותר, לכאורה, שלו כלל את תרומת רוב הונו לעניים, מה שהיווה את הבסיס למסע הענקת המתנות השנתי של סנטה קלאוס בחג המולד.