מה המפתח לחיים ארוכים ורוויים אושר? הלני טרי חגגה ביום רביעי את יום הולדתה ה-104 בשכונת אפר איסט סייד בניו יורק, ארה"ב, כשהיא מוקפת בחבריה ובמשפחתה. כאחת מתושבי ניו יורק הוותיקים ביותר, היא הסבירה כי מעולם לא ניהלה אורח חיים בריא, ובין היתר, נהגה לצרוך נקניקיות, אצבעות עוף והמון אהבה.

"הסוד שלי לחיים ארוכים הוא לאהוב את כולם. כשהייתי צעירה יותר, נהגתי ללכת לכנסיות, לבתי כנסת וגם למסגדים כדי ללמוד על הדתות השונות. זה לא משנה מה הגזע או הדת שלכם, פשוט תאהבו את כולם באשר הם", אמרה טרי ל"ניו יורק פוסט".

חיים ארוכים ומאושרים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חיים ארוכים ומאושרים, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

בת ה-104 נחושה, למרות גילה המופלג, להשיג את כל מה שהיא רק רוצה. "אני אוכלת כשאני רעבה. אף אחד לא אומר לי מה לעשות", סיפרה. היא מקפידה לצעוד לפחות כשני קילומטרים ביום. 

טרי נולדה בשנת 1918 באוהיו, ממש בתום מלחמת העולם הראשונה. היא עברה לניו יורק כשהייתה בת 16 ומאז פיתחה קריירה בתחום הבידור. היא הייתה שרה ברדיו בכל יום ראשון והייתה משתתפת בהקלטות לקטעי פרסומות. "סבתא שלי היא אישה מדהימה. היא חיה חיים נפלאים ופגשה כל כך הרבה אנשים", סיפרה אביגיל ליבי, נכדתה של טרי ל"ניו יורק פוסט".

יום הולדת 104, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
יום הולדת 104, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

הסבתא עברה את מגפת השפעת הספרדית שהחלה אי שם בשנת 1918 והסתיימה ב-1920 ונדבקה בנגיף הקורונה כשהייתה בת 102, בשנת 2020. אבל שום דבר לא הצליח למנוע ממנה לצרוך את המאכלים האהובים עליה: נקניקיות ואצבעות עוף. מרילין טרי, כלתה של תושבת ניו יורק הוותיקה, כינתה אותה "ארנב אנרג'ייזר". "לסבתא יש סיבולת מדהימה. היא תמיד הייתה פעילה והיא עושה זאת מיוזמתה, מבלי שאף אחד צריך להכריח אותה לקום מהספה. יש לה מעגל חברים והיא מעודכנת בכל חדשות היום", אמרה.

אחת לשבוע, מגיעה לביתה של טרי סוזן דאפי, אחות טיפולית בשירות עד בית הלקוח. היא אמרה: "הלני היא עדות מעולה לכוחה של ההזדקנות החיובית, מספיק רק להביט בה כדי להבין עד כמה חשוב לשמור על העצמאות שלנו ככל שאנחנו מתבגרים". ונקניקיות, המון נקניקיות.