רופאים מאוניברסיטת זאהדאן למדעי הרפואה שבאיראן, נותרו בהלם למראה תינוק זכר שנולד ללא פין, אך עם שק אשכים שלם. אמו חוותה היריון ללא סיבוכים והעולל נולד במצב בריאותי תקין. הצוותים נותרו חלוקים בדעתם האם ליצור לו איבר מין נקבי ולהפכו לבת.

מומו של הילוד, שפרטיו אינם פורסמו, מכונה מבחינה רפואית אפַליה (aphallia) והוא כל כך נדיר שמעריכים שהוא מתרחש רק באחד מכל 30 מיליון לידות. פחות מ-100 מקרים תועדו עד כה בספרות הרפואית.

גילו פיסטולה, חיבור לא תקין בין שלפוחית השתן שלו לפי הטבעת (צילום: מתוך פייסבוק)
גילו פיסטולה, חיבור לא תקין בין שלפוחית השתן שלו לפי הטבעת (צילום: מתוך פייסבוק)

לתינוק, שהיה בן 14 חודשים כאשר המקרה שלו פורסם בכתב העת Radiology Case Reports, היה שק אשכים שלם עם שני אשכים. עם זאת, הוא הטיל שתן דרך פי הטבעת שלו כתוצאה מהמום יוצא הדופן שלו. "אפַליה" מתרחשת כאשר איברי המין אינם מצליחים להתפתח כרגיל ברחם במהלך החודשים הראשונים של ההריון. תהליך דומה גורם לדיפאליה - כאשר זכרים נולדים עם שני איברי מין.

הרופאים טענו שהילד נולד בלידה תקינה ונמצא ב"מצב כללי טוב". אמו, ששמה גם אינו פורסם, לא דיווחה על בעיות במהלך ההריון. בדיקות מיוחדות שבוצעו חודשים לאחר שנולד, אפשרו לרופאים לברר כיצד פועלת מערכת השתן הייחודית שלו. הם גילו פיסטולה, חיבור לא תקין בין שלפוחית השתן שלו לפי הטבעת.

מנתחים בימינו יוצרים איבר מין זכרי לבנים זכרים שנולדו עם אפַליה, בהליך המכונה פאלופלסטיקה (phalloplasty). ניתן גם לייצר להם שופכה, כאשר הרופאים מחברים שוב את מערכת השתן שלהם. אולם במקרה הזה, המשפחה נמצאה במחלוקת עם חוות דעת מקצועית לפיה הטיפול המומלץ הוא שינוי מגדר וניתוח פמיניזציה ליצירת פסאודו-וגינה. כמו כן, הרופאים המליצו על טיפול באסטרוגן בגיל ההתבגרות כדי להדחיק שינויים בגופו, כמו גדילת שיער פנים והעמקת הקול.

פחות מקרים מדווחים עקב סטיגמה חברתית בחלקים מסוימים של העולם (צילום: מתוך פייסבוק)
פחות מקרים מדווחים עקב סטיגמה חברתית בחלקים מסוימים של העולם (צילום: מתוך פייסבוק)

על אף שמבחינה היסטורית זו בהחלט הייתה דרך הטיפול באפַליה - כשבנים גדלו כבנות - ארגונים שונים מתחו ביקורת על גישה זו מכיוון שהיא מונעת בדרך כלל על ידי ציפיות חברתיות ממין - ולא מסיבות רפואיות. עם זאת, הרופאים לא ציינו האם הילד האירני עומד לעבור ניתוח פמיניזציה בהתאם להמלצות.

בנים שנולדו עם "אפַליה" ידועים גם כאינטרסקס. מומחים מאמינים כי פחות מקרים מדווחים עקב סטיגמה חברתית בחלקים מסוימים של העולם. עד כה לא ברור מה בדיוק גורם לאפַליה להתרחש ברחם.