מי קבע שגברים הם היחידים שצריכים להציע נישואין, או גרוע מכך, שאישה שמציעה נישואין נחשבת ל"מושפלת"? צעירה שניסתה לשנות את החוקים - חטפה אש, ולא סתם, אלא בעיקר מבנות מינה - הנשים.

סוחמין גרצ'ה בת ה-27 הפכה לוויראלית בשביקשה מבן זוגה, שירז ברטר בן ה-28 להינשא לה בחודש יולי האחרון. הכלה לעתיד התרגשה לשתף את הרגע המיוחד שלה ברחבי האינטרנט ולהכריז על בשורת האירוסין שלה, אך היא לא הייתה מוכנה לתגובות שמיהרו להגיע. "מעולם לא ראיתי משהו לא תקין באישה שמציעה נישואין. זה היה די מלחיץ בהתחלה אבל רציתי לעשות את זה", אמרה גרצ'ה לסוכנות הידיעות "קייטרס". היא סיפרה שלא האמינה כשראתה את החיוך הגדול שהיה על פניו של בן הזוג שלה ברגע ששאלה אותו האם יינשא לה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>

גרצ'ה, מציעה נישואין לבן זוגה (צילום: מתוך אינסטגרם)
גרצ'ה, מציעה נישואין לבן זוגה (צילום: מתוך אינסטגרם)

עוד היא סיפרה כי חבריה ובני משפחתה תמכו בה על החלטתה ושמחו בשבילה, אבל הנשים שנתקלו בסרטון שלה ברחבי הרשתות - לא ממש פרגנו לה. בת ה-27 קיבלה תגובות שליליות ומכוערות. "הרבה מהן כתבו לי 'הייתי מעדיפה למות' או 'אין לה כבוד עצמי', 'נראה שהבחור לא יודע איפה לקבור את עצמו', 'מסכן' והרשימה עוד ארוכה".

"רוב השנאה הגיעה מנשים וזה הצליח להפתיע אותי. התפעלתי מהעובדה שרוב התומכים היו בעיקר גברים", אמרה גרצ'ה. "אנו חיים בעולם עם תפקידים מגדריים שהחברה הכתיבה לנו ואנחנו בהחלט יכולים לעשות שינוי", אמרה הצעירה.

רוב השנאה ברשת הייתה מנשים, לא מפתיע (צילום: מתוך אינסטגרם)
רוב השנאה ברשת הייתה מנשים, לא מפתיע (צילום: מתוך אינסטגרם)

לאחר שהסרטון הפך לוויראלי, המאורסת הטרייה לקחה רגע להסביר לעוקבים שלה שהזוג החליט להתארס עוד קודם לכן, ההצעה תוכננה כבר לפני חודשים ושהיא בסך הכל "רצתה לעשות מחווה נחמדה". בראר אהב את הרעיון והוסיף ואמר שיש לו את "האישה הכי מדהימה שהכיר אי פעם, שיודעת לשבור מוסכמות".