כבר כתבנו בעבר על מיזם בנושא הקפאת בני אדם רגע לפני מותם, והפשרתם כעבור מאה שנים. ומה הדבר ההזוי הבא ששמעתם עליו? תנו לנו לחדש לכם - מהיום תוכלו להיות נוכחים בלוויה של עצמכם - אבל זה יעלה לכם "כמה שקלים".

חברה שנוסדה ברוסיה הציעה ללקוחותיה הזדמנות להשתתף בלוויה שלהם ולחוות את טקס הקבורה בעוד הם בחיים - בתמורה למחיר מופקע של לא פחות מ-3.5 מיליון רובל (57 אלף דולר). מייסדת החברה, יקטרינה פרובזנסקי, ילידת המעצמה הרוסית, הכריזה על המיזם החדש מוקדם יותר השבוע. היא הבטיחה ללקוחותיה שבאמצעות הטקס הם יגלו כישרונות חדשים ו"יכולות נפשיות להתמודדות עם הפחדים והחרדות מהמוות" לאחר ההלוויה".

להיות בלוויה של עצמכם? בשביל מה? (צילום: אינג'אימג')
להיות בלוויה של עצמכם? בשביל מה? (צילום: אינג'אימג')

פרובזנסקי תיארה את ההצעה ההזויה שלה בפוסט באינסטגרם כ"דרך אמתית להילחם למען עצמכם ולמען האושר שלכם". במסגרת המיזם, ניתנת האפשרות לשלם בעבור מסלולים שונים, כשאחד מהם הוא "הלוויה מקוונת" שתעמוד על סך של 15 אלף דולר ונחשבת ל"מטפלת בלחץ, פחדים וחרדות". המסלול האחר נקרא "הלוויה מלאה" ויעמוד על סך של 57 אלף דולר. מדובר בקבורה אמיתית של עד שעה ללקוח וכוללת טקס דתי מלא ו"תחיית המתים עם תודעה מחודשת סביב השליחות שלכם בעולם", שאמורה לחדש את הרצון לחיות.

שווה את המחיר?