כשבוע לאחר שברח מגן חיות בשטוקהולם, נחש מזן "קוברה מלכותית" הצליח להימלט שוב, וזאת לאחר שצוות גן החיות איתר אותו בתוך חומה, או כך לפחות הם חשבו - נאמר בהודעה מטעם שלטונות המדינה בסוף השבוע האחרון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתחילה הצוות הבחין בו בתוך קיר, ונדמה היה לעובדים שהחיפוש הגיע לסיומו לאחר שהנחש זוהה בחומה, אך לאחר מכן הודיע ​​המכס השוודי כי הזוחל הצליח להתחמק בשנית. בהצהרה שפורסמה באתרי התקשורת נכתב, "בזכות עבודה שיטתית, מיקומו של "רב-פתן מלכותי" אותר לבסוף בקיר פנימי ליד כלוב הזוחלים, אך הנחש הצליח עוד הפעם לברוח".

הנחש הנמלט זכה לכינוי "הודיני", בהתייחס לקוסם ואמן ההיחלצות ההונגרי-אמריקאי המפורסם הארי הודיני. לעת עתה, גן החיות סגר את מחלקת הזוחלים.

על מנת לאתר את הנחש הסורר, אנשי הצוות ריססו את המיקרוסקופ והציבו מלכודות דביקות. הם השתמשו גם במצלמות מיוחדות שסופקו על ידי רשויות המכס, כדי להצליח ולבדוק בנקודות מעבר להישג ידם.

גן החיות הנ"ל מארח קוברות במשך 15 שנים לפחות, אבל "הודיני" נזקק לימים ספורים בלבד לפני שמצא את הדרך החוצה. לטענת הנהלת גן החיות, לזוחל היה יתרון בהשוואה לנחשים קודמים באתר, שכן העובדים החליפו את מנורות התאורה מעל כלוב הזוחלים בכאלו הצורכות פחות אנרגיה, והרבה פחות חום, זאת בהשוואה למנורות הקודמות שהרחיקו מהן זוחלים.

"קוברה מלכותית" הוא נחש הניזון מסוגים אחרים של נחשים, אך הכשתו עלולה להרוג אדם, אם לא יקבל טיפול מיידי.