גבר בן 32, יליד סין, חשוד שבלע יהלום 3 קראט בשווי של למעלה מ-26 אלף דולר, אותו ניסה לגנוב מתצוגת תכשיטים גדולה שנערכה בקולומבו, בירת סרי לנקה, לפני מספר שבועות. "הוא בחן את התכשיט לרגע ופשוט דחף אותו לפה", סיפר מאבטח לא חמוש שעובד במרכז הקניות היוקרתי.

לפי הדיווחים של רשת החדשות המקומית, החשוד בגניבה ביקש מבעל הדוכן, סורש דה סילבה, לבחון את האבן בזמן ששותפו לפשע ניסה להסיח את דעתו של המוכר. סורש הבחין באיש מעביר את ידיו על פיו תוך שהוא בוחן את היהלומים - והבין מיד כי האבן נמצאת במורד גרונו.

כל שנותר הוא לגלות האם האבן המדוברת שנבלעה, היא האמתית או המזויפת (צילום: אינג'אימג')
כל שנותר הוא לגלות האם האבן המדוברת שנבלעה, היא האמתית או המזויפת (צילום: אינג'אימג')

בעל העסק הזמין מיד את אנשי הביטחון והמשטרה, והגיש תלונה על הגנב ועל שותפו. לטענתו, הנעצר פעל עם חברו שתפקידו היה להחליף את היהלום האמיתי במזויף. לא ברור האם האבן שנבלעה היא היקרה או החלופית.

הוא נעצר ונלקח בליווי משטרתי לבית החולים המקומי, שם נמצא בסריקת רנטגן כי היהלום אכן בבטנו של הגנב. למרות שחלק מהרופאים המליצו על ניתוח, ניתנו לבן ה-32 חומרים משלשלים. בדיקת מומחה תקבע בקרוב האם סורש יצטרך לנקות היטב את היהלום שלו לפני שהוא מחזיר אותם לתצוגה - או שהבלבול חסך ממנו את הטרחה.

דה סילבה הסביר שבליעת יהלומים יכולה לגרום לפציעה ודימום במערכת העיכול, אך ניכר כי בשלב זה אכפת לו כל כך מבריאותו של הגנב.