בוודאי לא יפתיע אתכם לשמוע שיש גם מבוגרים בני 50 או 60, שמתנהלים בניהם ויכוחים ילדותיים ומיותרים. ממש כמו הזוג הזה למשל, שהגיעו עד לבית הדין הרבני - רק בגלל שני בקבוקי בירה.

בני זוג בסוף שנות החמישים לחייהם מצפון הארץ, מנהלים אורח חיים מעט שונה בעשור האחרון. שניהם מתגוררים באותו הבית, אך כל אחד חי את חייו ומנהל את חשבונותיו הכספיים לחוד. לזוג שלושה ילדים, שרק אחד מהם תומך באב והשניים האחרים תומכים באם. לאחרונה דרשה האישה כי חשבונות הבנק שלה ושל בעלה יאוחדו והיא תנהל את משק הבית בעצמה, בטענה שבן זוגה לא יכול לעשות זאת "מסיבות בריאותיות", כשהבעל כמובן הכחיש.

''אני שותה רק שני בקבוקים, בשבת וזו ההנאה שלי וגם אותה אשתי מונעת ממני'' (צילום: אינג'אימג')
''אני שותה רק שני בקבוקים, בשבת וזו ההנאה שלי וגם אותה אשתי מונעת ממני'' (צילום: אינג'אימג')

באמצעות עורכי הדין שרין ומורן סולן, טען האיש, בעל תפקיד בכיר בבנק בישראל, כי הוא עבר סוג של התעללות רגשית, ורעייתו המתגוררת אתו באותה הדירה מסרבת לאפשר לו למשוך כספים. "השיא היה לפני זמן לא רב, כשביקשתי לרכוש שתי בירות לשבת. זו ההנאה שלי, ואשתי סירבה בתוקף".

הסכסוך בין השניים נמשך כבר שנים כשהבעל מוכן להתגרש, למכור את הדירה, לחלק את הרכוש המשותף ולהיפרד. בני הזוג נשלחו לגישור וגם שם התברר כי סוגיית הבירות עלתה. "בעלי רוכש כל שבוע ארבעה בקבוקי בירה", הטיחה האישה. הבעל: "זה לא נכון, אני שותה רק שני בקבוקים, בשבת וזו ההנאה שלי, וגם אותה אשתי מונעת ממני".

עו''ד שרין סולן (צילום: ללא)
עו''ד שרין סולן (צילום: ללא)

בשלב מסוים במהלך הגישור, טענה עוה"ד סולן כי יש לפתור את המחלוקות הקטנות הללו ולדון בעתיד המשותף של בני הזוג. "האישה מתעסקת בבקבוק בירה כזה או אחר ששותה הבעל והדבר לא מביא לשום מקום, לכן נבקש את עזרת בית הדין". המחלקות המרכזית היא הדרישה של האישה לאחד את חשבונות הבנק, לרבות הפנסיה של בעלה, ומנגד הבעל מסרב.

לנוכח דרישה זו, נעשתה פניה לבית הדין הרבני כדי שזה יתערב ויקדם את הליך הגישור.