סרטון עוצר נשימה בן דקה ו-25 שניות, הצליח להפתיע צופים רבים מרחבי העולם. מספר דייגים שיצאו ליום דיג נתקלו בכריש גדול ומסוכן, שהחליט להצטרף אליהם למספר דקות, רגע לפני שחזר למים.

ריאן צ'ורצ'ס, דייג שתיעד את הרגע שבו כריש מאקו ענק (עמלץ כחול) נחת על חזית הסירה שלו ביום שבת האחרון, סיפר איך "ליבו החל לפעום במהירות". הוא הסיבר שבזמן התקרית, הוא וחבריו לדיג היו צפונית לאיי אלדרמן, ניו זילנד, עד שלפתע שמעו קול חבטה. "גילינו את הכריש כשהוא עוד היה במים. ידענו שהוא נמצא שם והוא החל לקפוץ ולהשתולל מעט. שמעתי בעבר סיפורים על כרישים שקפצו לתוך סירות ולא האמנתי שזה יכול לקרות", אמר צ'ורצ'ס. צפו בתיעוד:

האיש, שעוסק בדייג כבר למעלה מחמש שנים, הסביר כי הוא מעריך שהכריש שקל בערך 150 ק"ג ושאורכו כשניים וחצי עד שלושה מטרים. "פתאום שמענו 'בום' חזק וגילינו את הכריש. הייתי די בהלם, הלב דפק, זו הייתה חיה גדולה".

הביולוגית הימית והמומחית לכרישים, ריילי אליוט, פרסמה את התיעוד מהתקרית בחשבון האינסטגרם שלה, שם שיבחה את הדרך בה התמודד צוות הדייגים עם הסיטואציה. "שמחתי לראות שהדייגים האלה חכמים מספיק כדי לא לנסות לסייע למאקו בחילוץ. כבדו את האוקיינוס, חגרו חגורת הצלה ובדקו מראש את מזג האוויר מאחר והים עצו מסוכן הרבה יותר אפילו מהכריש שזינק לסירה שלכם".

ה"ניו זילנד הראלד" דיווח מאוחר יותר כי "הכריש הצליח להיחלץ מהמעקה בכוחות עצמו וללא פגע".