מה הסיכוי שזה יקרה פעמיים באותו המקום? מסתבר שגם האדם ה-7 מיליארד בעולם שנולד לפני מספר שנים - היא תינוקת מהפיליפינים שנולדה בעיר מנילה. שלשום, נולדה באותה העיר תינוקת שעשתה גם היא היסטוריה.

וינס מבנסנג נולדה בבית החולים לזכר ד"ר חוסה פבלה בטונדו, מנילה, ב-15 בנובמבר והוכתרה על ידי האו"ם כ"האדם ה-8 מיליארד בעולם". היא יצאה לאוויר העולם 11 שנים אחרי ההכרזה על 7 מיליארד בני אדם בעולם.

עם כל השמחה שבדבר, העלייה המשמעותית במספר בני האדם בעולם מציבה אתגרים לא פשוטים במשאבי המזון, המים והאנרגיה, שכן שיא של 10.4 מיליארד איש צפוי עד שנת 2080.

גורמים רשמיים מהוועדה הפיליפינית לאוכלוסיה ופיתוח, היו במקום כדי לקבל את פניה של מבנסנג בשעה 1:29 לפי שעון מקומי. על פי הדיווחים, ד"ר רומיאו ביטוין, ראש הצוות הרפואי בבית החולים, אמר: "זה עתה היינו עדים להולדת התינוק ה-8 מיליארד בעולם במדינתנו. חכינו בערך שעתיים, החל מהשעה 23:00 והתינוקת נולדה בשעה 1:29 בלידה רגילה".

מהאומות המאוחדות נמסר: "צמיחה חסרת תקדים זו נובעת מקצב העלייה בתוחלת החיים של בני האדם, עקב שיפור ניכר בבריאות הציבור, תזונה, הגיינה אישית ורפואה. למרות שלקח לאוכלוסיית כדור הארץ 11 שנים להפוך מ-7 ל-8 מיליארד בני אדם, יכול להיות שבעוד 15 שנה נגיע ל-9 מיליארד בני אדם".

בעוד ש"הצמיחה חסרת התקדים" תואט, ויהיו 9 מיליארד בני אדם בעולם בשנת 2037, יהיו לא פחות מ-37 מיליון אנשים שיתמודדו עם רעב באפריקה ואתיופיה, לאחר בצורת שתגיע בעקבות שינויי האקלים.