בסוף השבוע האחרון, בית המכירות הפומביות של קליפורניה הציע למכירה זוג סנדלים "משומשות אך עדיין במצב טוב", בטענה שהן היוו חלק מארון הבגדים של סטיב ג'ובס, יזם ואיש עסקים אמריקאי ממייסדי חברת אפל, בשנות ה-70 וה-80, שמת בשנת 2011 כתוצאה מסיבוכים לאחר שחלה בסרטן הלבלב. 

באתר המכירות נכתב: "טביעת כפות רגליו של סטיב ג'ובס, שעוצבו אחר שנים של שימוש, נשמרו היטב בשעם". זוג סנדלי הבירקנשטוק ניצלו מפחי האשפה על ידי מארק שף, מנהל משק הבית לשעבר של מייסד אפל, במהלך פינוי הארון של אייקון הטכנולוגיה. הן הוצעו למכירה ונרכשו על ידי קונה אנונימי בסך של 217 אלף דולר.

 

"סטיב ג'ובס שינה את העולם לא רק עם החידושים המהפכניים שלו, אלא גם עם סגנון המנהיגות העסקית שלו וטעם האופנה שלו", אמר דארן ג'וליאן, מנכ"ל ומייסד ג'וליינס - מכירות פומביות, בראיון ל-CNN ביום שני. "הנעליים נמכרו במכירה הפומבית של: Julien's Auctions "Icons and Idols: Rock 'n' Roll, אשר הציעה מזכרות, בגדים, ציוד מוזיקלי ותכשיטים של מוזיקאים ואנשי תרבות ופופ כולל אלביס פרסלי, קורט קוביין וג'ון לנון".

באוקטובר אשתקד, זוג נעלי "נייקי אייר" שננעלו על ידי אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן, נמכרו ב-1.47 מיליון דולר ושברו את שיא המחיר הגבוה ביותר ששולם עבור נעלי ספורט במכירה פומבית.