כבר שמענו בעבר על עונשים כבדים, כמו עשרה מאסרי עולם ויותר. אבל עונש מאסר של למעלה מ-1,000 שנה? על זה עדיין לא שמענו.

איש הטלוויזיה הטורקי עדנאן אוקטאר בן ה-66, נכלא בשנה שעברה בשל שורה של אישומים נגדו על התעללות מינית בקטינים, הונאה וניסיון ריגול פוליטי וצבאי. פסיקה זו בוטלה בסופו של דבר, אך במשפט חוזר שנערך בעניינו אתמול (ה-16 בנוסמבר), נגזרו על האיש 8,658 שנות מאסר - פי שמונה מעונשו המקורי, זאת בגין התעללות מינית בקטינות, הונאה, אילוץ נשים לעבדות במין ואילוצן לעבור ניתוחים קוסמטיים ללא הרדמה.

14 ממקורביו נידונו אף הם לעונשי מאסר ארוכים. אוקטאר זכה לתהילה כשהנחה תוכנית אירוח בערוץ הטלוויזיה הטורקי A9, שהתעסקה בענייני דת איסלאמיים בהשתתפותן של דוגמניות נאות. הנשים הקשורות אליו כונו "חתלתולות" והכת שלו התפארה בכ-160 חברים בשלב מסוים.

למרות שהנשים שלקחו חלק בכת המין תמכו באיש, רבות אחרות טענו כי עזבו מאחר והיו נתונות להתעללות מינית מצדו של אוקטאר. סעדה איסילדר, חברת הכת בעבר, ברחה מביתו של אוקטר שבטורקיה לקנדה. היא סיפרה בעבר ל"סאנדיי טיימס" כיצד הוא פיתה אותה להצטרף ואילץ אותה לעבור ניתוח אף ללא כל הרדמה או משכך כאבים.

היא אמרה: "זה היה נורא. אני עדיין זוכרת את מכות הפטיש. ספרתי את הפעמים שהם הכו באפי באמצעות אזמל ופטיש". איסילדר טענה כי עדיין למדה בבית הספר כשהכירו בינה לבין המנחה, וכי אולצה להתחתן איתו.

אישה אחרת העידה בעבר במשפטו, על כך שאוקטאר תקף אותה ונשים אחרות מינית. בנוסף, היא חשפה כי הן אולצו ליטול גלולות למניעת הריון. המשטרה מצאה בביתו כמות עצומה של גלולות למניעת הריון, כ-69 אלף חפיסות, שלדבריו שימשו לטיפול בהפרעות עור ובעיות בסדירות המחזור של הנשים.

סיילן אוזוגול, קורבן נוסף להתעללות המינית של אוקטאר, הסבירה כיצד הנשים עברו "הינדוס" ברגע שהצטרפו לכת. היא סיפרה ל"סאנדיי טיימס": "זה לא קרה בין לילה, זה לקח משהו כמו שנה, עד שהתחלתי 'לזרום' עם המעשים שהוא דרש ממני לעשות. אפילו הדברים המטופשים ביותר התחילו להישמע לי הגיוניים אחרי שנה. פתאום זה היה נראה נורמלי, כולן מסביבי עשו את הדברים האלה".

אחת מהקורבנות טענה כי לדעתה היו כ-200 נשים בכת. אוקטאר טען לחפותו והתעקש שההאשמות על שהקים כת מין היא "אגדה אורבנית".