זוג מאנגליה שהיה עסוק בשיפוץ הבית, מצא 264 מטבעות זהב בשווי של למעלה מ-800 אלף דולר מתחת למרצפות המטבח הישן שלהם, רגע אחרי ששברו את הריצוף כדי להחליפו בחדש.

בני הזוג מאלרבי שבצפון יורקשייר, אנגליה, חשבו בהתחלה שנתקלו בכבל חשמל עקשן מתחת לריצוף, לפי עיתון "הסאן", אך כשבדקו את הממצא יותר לעומק, התברר להם כי מדובר בכלי זכוכית בגודל של פחית שתייה המכיל מאות במטבעות המתוארכים לשנים 1610 עד 1727.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפכו עשירים בזכות שיפוץ במטבח (צילום: אינג'אימג')
הפכו עשירים בזכות שיפוץ במטבח (צילום: אינג'אימג')

כשגילו את האוצר הנדיר, השניים דיווחו מיד ל-Spink & Son, חברת מכירות פומביות בלונדון, כך לפי "האאוטלט". נציג החברה הגיע לביתם של הזוג כדי לבדוק את הממצא וטען כי המטבעות הם בני 300 שנה לפחות. לפי "הסאן", מטבעות הזהב היו שייכים למשפחת פרנלי-מייסטרס, משפחת סוחרים עשירה מהאל, אנגליה. עוד התגלה כי דורות מאוחרים יותר ממשפחת פרנלי-מייסטרס עבדו כחברי פרלמנט ופוליטיקאים בתחילת המאה ה-17.

המטבעות הוערכו בשווי של כ-231,390 דולר, אך מאוחר יותר התברר כי סכום זה היה נמוך במעט והם נמכרו לאחרונה במכירה פומבית תמורת 852,380 דולר, לפי NBC ניו יורק. "המכירה הייתה ייחודית בהרבה מובנים", אמר בעל המכרז, גרגורי אדמונד ל"הסאן", והסביר על "סיפור המטבעות, שיטת הגילוי וההזדמנות הנדירה לרכוש אותם במכירה פומבית".

בני הזוג מצאו את המטבעות בחודש יולי 2019 וגרים באותו הבית כבר 10 שנים. הם לא חשפו את זהותם.