מארחת המונדיאל, קטאר, אמירות קטנה בצפון-מזרח חצי האי ערב, שוב הראתה לעולם מה אפשר לעשות עם "קצת" כסף מיותר. לכבוד תחרות גביע העולם בכדורגל, המדינה הציגה שיא עולמי חדש - נעל הכדורגל הגדולה ביותר בעולם.

הנעל, באורך של כחמישה מטרים ובגובה של שני מטרים וקצת, שוקלת למעלה מ-500 ק"ג. היא נוצרה מאותם החומרים המשמשים לייצור נעלי כדורגל רגילות ונצבעה בלבן עם שלושה קווים כחולים מלוכסנים. ליוצר לקחו בסך הכל שבעה חודשים כדי ליצור אותה.

@arsh_doha1 The biggest football boot in the world and attempts to set a gunnies world record. At 17 feet long 7 feet wide and 500 kgs heavy, the football boot is a mark of friendship and culture exchange between QATAR and INDIA…#visitdoha #qatar #اكسبلور #قطر #lotusbright #foryou #fyp #arshuqtr #neelarsh #doha #trending #viral ♬ Arhbo [Music from the FIFA World Cup Qatar 2022 Official Soundtrack] - Ozuna & GIMS & RedOne

הנעל המרשימה נוצרה על ידי M Dileef, אמן המחזיק בשיאים עולמיים נוספים בספר השיאים של גינס, כשבניהם הקוראן הארוך ביותר בעולם, כמו גם העט, האופניים והמברג הגדולים בעולם.

את אירוע החשיפה ניהל האורח הראשי, ד"ר דיפאק מיטאל, שגריר הודו בקטאר. באירוע נכחו גם אורחים נוספים כולל מנכ"ל המרכז לדיפלומטיה ציבורית של קטאר, דרוויש אחמד אל שייבאני, וכן היוצר, M Dileef. במהלך האירוע, צעדה תהלוכה תרבותית שהציגה את קשרי התרבות בין קטאר להודו, ובמקום הופיעו אמנים ממדינות שונות בהודו, לצד תלמידים מבתי ספר הודיים.

מונדיאל 2022 יצא לדרכו הערב, ראשון, ה-20 בנובמבר 2022 בשעה 18:00.