מנהל תכנית אוריון (Orion) בנאס"א והאחראי על התכנון, הפיתוח, הייצור והתפעול של הסוכנות, הווארד הו, הסביר כי בני האדם יוכלו לחיות ולעבוד על הירח "בעשור הזה" בעזרת חללית העתיד המאוישת של נאס"א אוריון.

תצפיות על קוטב הירח, מצביעות על כך שקיימים מאגרים גדולים של קרח ומים, החבויים במכתשים העמוקים והכהים. במידה ומידע זה יאושר, הדבר יאפשר לנאס"א לבנות מפעל לייצור דלק רקטות במטרה לשלוח חוקרים למאדים ולשאר החלל.

כך נוכל לעבוד על הירח (צילום: רויטרס)
כך נוכל לעבוד על הירח (צילום: רויטרס)

הו, שמוביל את תכנית אוריון, טען שהמטרה העיקרית הבאה היא להקים בסיס קבוע בירח כשלצדו תוקם תחנת חלל שתקיף את הירח בשם Lunar Gateway, בתקווה שיום אחד היא תהפוך לתחנת תדלוק למשימות מאוישות למאדים, צדק ומעבר לו. "אנחנו מתכוונים לשלוח אנשים אל פני השטח שיחיו על הירח. כדאי לנו ללמוד קצת מעבר למסלול הקבוע שלנו בכדור הארץ, כדי שנוכל לעשות צעד חסר תקדים בעתיד", אמר האחראי. "משימה זו תאפשר לנו לבנות מערכת תחבורה בת קיימא שבזכותה נוכל לפעול בחלל העמוק שסביבנו".

תהיו מוכנים לעבור לירח? (צילום: אינגאימג')
תהיו מוכנים לעבור לירח? (צילום: אינגאימג')

בנאס"א הסבירו: "סוכנות החלל נוסעת לירח עם שותפים מסחריים ובינלאומיים כדי לחקור ולדעת יותר יחד. העבודה המשותפת תתרום מידע והזדמנויות חדשות ותעניק השראה לדורות הבאים".