אחד המוצרים שקיימים כמעט בכל בית בעולם הוא אריזה של גלילי נייר טואלט. מגיל מאוד צעיר, פעוטות לומדים איך להשתמש בו בעצמם וכך אנו נעזרים בו חיים שלמים. אך האם ידעתם שהמוצר התמים הזה יכול לגרום לכם לבעיות? רופא מנתח המתמחה במחלות המעי, הסביר את החסרונות שבשימוש בנייר השירותים ולמה הגיע הזמן שתפסיקו.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בראדלי מוריס, מנתח מוכר מקווינסלנד, אוסטרליה, משתף מדי פעם מידע מסקרן עם 13.2 אלף העוקבים בחשבון האינסטגרם שלו. לאחרונה, הוא התראיין לפודקאסט של news.com.au, I've Got News For You, שם חשף מספר פרטים על שימוש בנייר טואלט לאחר יציאות. "רוב הבעיות שאני רואה בעור שסביב פי הטבעת, נובעות מעודף ניסיונות לשמור על היגיינה, ולעתים רחוקות אפילו מחוסר רגישות כלפי העור שלנו. האזור מאוד רגיש ואנו נוטים לשכוח מכך", אמר המומחה למנחה אנדרו באקלו.

@the.butt.doctor ♬ original sound - The Butt Doctor

מוריס ענה למאזין ששאל האם זה "מסוכן" להשתמש בנייר טואלט. "אני לא מבין למה אנחנו צריכים נייר טואלט כדי לנקות את עצמנו אחרי עשיית צרכים. אתה יכול לדמיין את עצמך מנגב את הפנים שלך עם נייר טואלט אחרי שהתלכלכו? לדעתי, הגיע הזמן שנסגל לעצמנו הרגלים חדשים ואולי אפשר אפילו להתקין בידה בבית ולהשתמש במים כדי לשטוף את האזור. הניגוב החוזר יכול לגרום לטראומה לעור". עוד הסביר המנתח כי "אם אתם מוצאים את עצמכם מנגבים שוב ושוב ולא נפטרים משאריות הצואה, כנראה שיש לכך סיבה. יש אפשרות שאתם סובלים מצניחה של הרקטום, או שאתם לא מתרוקנים כמו שצריך".

בנוסף, הודה מוריס כי "כולם שונים האחד מהשני ולא כל מה שמתאים לאחד יתאים גם לאחר. אך עם זאת, ישם אנשים שמעבירים את זמנם בשירותים במשך שעות מדי יום כתירוץ 'לברוח מהעולם' ולגלול ברשתות החברתיות. אני לא ממליץ כלל למשוך יותר מדי זמן על האסלה. אני מציע שתעשו את מה שאתם צריכים לעשות ותעזבו את חדר השירותים". הוא הוסיף: "ישיבה ארוכה מדי גורמת לבעיות בתעלה האנאלית כגון טחורים או בעיות ארוכות טווח שיזיקו לשליטה על שרירי הסוגרים שלכם".

השימוש בנייר טואלט גורם נזק בלתי הפיך לעור (צילום: ingimage ASAP)
השימוש בנייר טואלט גורם נזק בלתי הפיך לעור (צילום: ingimage ASAP)

"דבר נוסף שלא מטיב עמכם", הסביר הד"ר, "הוא להתאפק. הרבה מבעיות המעיים שאני נתקל בהן בעולם המערבי, ואני מדבר על כאבי בטן, נפיחות ועצירות - מצבים אלה עשויים לנבוע מהתאפקות. גם מיציאות וגם משחרור גזים. כשאנו מתאפקים אנו מפעילים לחץ מוגבר על המעי הגס וגורמים לעצמנו נזק רב".

מוריס סיכם: "לדעתי, יהיה אחראי מצדנו להיבדק לעתים קרובות, לא להתעלם מבעיות בפי הטבעת ולא להתאפק. ואם יש לכם את האפשרות להפסיק את השימוש בנייר טואלט - עשו זאת בהקדם".