עובד בשירות הכאבות וההצלה של מחוז קנט שבאנגליה, הסביר כי טעינת הסמארטפונים שלכם בזמן השינה עלולה להיות קטלנית. בנוסף לאפשרות שהסוללה יכולה להתחמם יתר על המידה ולהתפוצץ, הנה עוד כמה גורמים שיכולים להביא לאסון בלתי נמנע

"זה נושא שנוי במחלוקת, אבל אם יש לכם את האפשרות, הרבה יותר בטוח לטעון כל מכשיר חשמלי כשאתם נמצאים בבית וכשאתם ערים. אנו מקבלים לא מעט פניות כאן ב-Kent Fire & Rescue, מאזרחים ששואלים מדוע מסוכן כל כך להשאיר את הנייד בטעינה במשך הלילה. אלו הסיבות לכך", אמר הכבאי.

@kentfirerescue This is a highly debated topic on our TikTok, but if you ARE able to do so, it’s much safer to charge any electrical items when you’re there and awake ✔️ #firesafety #firefighting #kentfire #firefighters #kentuk #fireservice #firesafetytips #firefightertiktok #firefightersoftiktok ♬ Keeping Your Head Up (Jonas Blue Remix) [Radio Edit] - Birdy

"סיבה מספר אחת: אתם לא יכולים להריח שום דבר כשאתם ישנים, ואם המכשיר יתחיל לבעור - האש לא תעיר אתכם מהשינה כל כך מהר", הסביר לוחם האש. "סיבה מספר שתיים: מספיקות רק שלוש שאיפות עשן כדי לגרום לכם לאבד את ההכרה - ולאחר מכן הדברים יצאו לגמרי משליטה". בהמשך הסרטון, ציין העובד כי מכיוון שאנשים רבים מחזיקים במטעני טלפון "זולים או פגומים", נודע כי הם הגורם העיקרי לשריפות. "אם אתם יכולים לטעון את הנייד שלכם כשאתם נמצאים בבית וערים - זה הרבה יותר בטוח ומומלץ על ידי שירותי הכיבוי".

טעינה בזמן השינה יכולה לגרום לסכנת חיים (צילום: אינג'אימג')
טעינה בזמן השינה יכולה לגרום לסכנת חיים (צילום: אינג'אימג')

בתגובה לסרטון, גולש אחד גיחך: "לחיים. אני אטעין את הנייד שלי הלילה בזמן שאשן", אך קהילת שירותי הכיבוי השיבה לו: "אנו ממליצים לך שלא אך אנו לא יכולים לאכוף שום דבר. כל שאנו יכולים לעשות הוא לחלוק עצות המבוססות על תקריות שאירעו. אני מקווים כי לעולם לא תזדקק לנו".

מחקר שפורסם בכתב העת Annals of Emergency Medicine, מצא כי מטענים פשוטים ומזויפים מסוכנים בהרבה מהמקבילים שלהם מתוצרת Apple. על פי דיווח של PC Mag, סוללות סמארטפונים עלולות להתפוצץ מלא מעט סיבות כשבניהן התחממות יתר, נזק פיזי למכשיר והתדרדרות ללא כל בדיקה - כל אלה תורמים לשריפה אלקטרונית.