בני זוג מצפון הארץ, שניהם בשנות ה-70 לחייהם, ניהלו לכאורה, אורח חיים שגרתי. הם גידלו יחד שלושה ילדים, זכו לנכדים והתפרנסו כל אחד בדרכו. לפני מספר חודשים, ערכו השניים מסיבת "חתונת זהב" לרגל 50 שנות נישואין, והבעל החליט להכין לאשתו "הפתעה".

באמצעות שליח, העביר האיש לרעייתו מזה חמישה עשורים - תביעת גירושין. לעורכי הדין שרין ואורן סולן, סיפר הבעל כי במהלך חיי הזוגיות עם אשתו, הוא סבל מזלזול, השפלות וחוסר כבוד מצידה. לדבריו, האישה הסיתה את ילדיהם נגדו, הרחיקה את הנכדים ממנו והתייחסה אליו כאל אוויר בביתם.

גירושין - גם בגיל 70, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
גירושין - גם בגיל 70, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

מפאת גילם המבוגר יחסית של בני הזוג, החליטו דייני בית הדין הרבני לנסות ולמנוע את הגירושין. עורכת הדין סולן הבהירה כי עוד בשיחות הראשונות, היא המליצה לבעל שלא לפעול ולא לתבוע גירושין, אך הוא היה נחוש לקבל את הכבוד המגיע לו בביתו.

בית הדין שמע את עורכת הדין סולן ואת המיוצג, והחליט לנסח "הסכם לשלום בית", לפיו דרש הבעל מאשתו כי תבשל עבורו לפחות שלוש פעמים בשבוע ולא כפי שנהגה עד כה "לבשל פעם אחת ולשים את האוכל בקופסאות". הוא דרש שהאוכל לא יהיה חריף, ואם אפשר גם לגוון בסוגי הפסטה. כמו כן, האיש עמד על כך שהאישה תאפה לו עוגה אחת לשבוע כפי שהיה נהוג ב-20 השנים הראשונות של חיי הנישואין. כמו כן דרש שתחדל לזלזל בו בפני ילדיו ונכדיו.

עוגה אחת לשבוע וגיוון בסוגי הפסטה (צילום: envato)
עוגה אחת לשבוע וגיוון בסוגי הפסטה (צילום: envato)

בית הדין הגיש את ההסכם לבת הזוג והיא השתכנעה וחתמה עליו. עו"ד סולן הדגישה כי לשמחתה הרבה, בני הזוג הגיעו להבנות אחרי 50 שנות נישואין והובהר להם כי יש מספיק סיבות לפרק את החבילה. אך הסיבה שבגללה עמדו בפני גירושין ניתנת לפיתרון וזה אכן הושג, הודות לחתימתה של האישה על ההסכם.