ישנן מספר סיבות לכך שהזמנת קפה במטוס עשויה להיות רעיון גרוע. הראשונה, הוא יגרום לך להתייבש יותר מהרגיל בגלל האוויר היבש במטוס, השניה - המיכל המשמש לאגירת המים במטוס מנוקה רק לעתים נדירות, והשלישית - אחת הסיבות בגללן אנו שותים קפה - הגברת הקפאין - אולי אפילו לא קיימת.

ברשת NBC דווח על בלוגר שחשף את האמת לגבי הקפה המוגש במטוסים. "חשבתם ברצינות שאם ביקשתם קפה רגיל במטוס תקבלו קפה עם קפאין? האם הייתם נותנים לעשרות או מאות אנשים קפה רגיל אם הייתם תקועים איתם בצינור מתכת יותר משלוש שעות?", תהה.

הבלוגר, שטענותיו קיבלו גיבוי מדיילות אוויר, טען כי "דיילות רבות מכינות רק קפה נטול קפאין", והוסיף: "האם הן מודאגות מהעצבים המקולקלים שלך? לא במיוחד. הן מעדיפות שיהיו נוסעים ישנים מאשר קהל היפראקטיבי בכל יום. אני לא סובל את זה, אני רק אומר שזה קורה".

מסתבר שנוסעים ערים זה לא הדבר היחיד שמעצבן את אנשי צוות המטוס. מדלן דויל, דיילת עם ותק של 20 שנה אמרה שעצם הזמנת המשקה עצמו יכולה להיות מעצבנת בפני עצמה. "כולנו שונאים להגיש קפה. נוסעים משנים את דעתם לגבי הצורה שבה הם רוצים את הקפה שלהם. קודם הם אומרים שהם רוצים את זה שחור, אז אנחנו מכינים להם קפה שחור. אחר כך הם אומרים לא, אנחנו רוצים עם שמנת וסוכר. ממילא הכל זה קפה רע, מה זה משנה איך אתם שותים את זה?", אמרה.

עובד לשעבר בחברת התעופה גילה שלפעמים הצוות תולה שקיות פילטר קפה באזור בו יושבים הנוסעים, מסיבה די מגעילה. "אם אתה רואה שקיות פילטר קפה תלויות בכל מקום, זה בגלל שמישהו מריח נורא איפשהו במטוס".