"נשים קץ לשיטת האפרטהייד בין המינים": נשים במחוז האיראני סיסטן-בלוצ'סטן, הצטרפו לאחרונה להפגנות הענק בעקבות מותה של מהסא אמיני, איראנית שנעצרה ועונתה על ידי משטרת הצניעות של איראן, לאחר שלא לבשה את החיג'אב שלה כראוי, כך לטענתם. 

עשרות נשים בבירת המחוז, זהדן, הרימו כרזות על הכיתוב "אישה, חיים, חופש" - אחת מהסיסמאות הבולטות של תנועת המחאה שהחלה לפעול באמצע חודש ספטמבר השנה.

מנהל ארגון זכויות האדם באיראן, מחמוד אמירי מוג'דאם, התייחס להפגנת הנשים בזאהדאן: "המפגן הזה נדיר מסוגו, שונה מכל מה שהכרנו בשנים האחרונות. ההפגנות באיראן אינן אלא התחלה של מהפכת כבוד", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית. "ההפגנות הללו העצימו נשים ומיעוטים שספגו יחס של אזרחים סוג ב' במשך ארבעה עשורים - הן יצאו לרחובות ודרשו את זכויותיהן הבסיסיות".

גם המגזין האמריקאי "טיים", שיבח את מחאת הנשים, משם נמסר כי מה שקורה באיראן כיום, שונה מבעבר. המגזין בחר במספר מפגינות ופעילות איראניות, שנכנסו לרשימת 100 הנשים המשפיעות בעולם לשנת 2022, כשהרשימה כללה את: "גוהר אשקי, נרג'ס מוחמדי וספדי קוליאן, אלנז רקבי ונילופר באיאני, זר אמיר בראהימי ונזין זגרי-רטקליף".

כותרות עם תמונתה של מהסא אמיני (צילום: רויטרס)
כותרות עם תמונתה של מהסא אמיני (צילום: רויטרס)

לאחר שהרשויות האיראניות הודיעו על פירוק משטרת המוסר והפסיקו לנהל את מה שהם כינו "סיור צניעות", הודיע סגן הפרלמנט האיראני וחבר ועדת התרבות הפרלמנטרי, חוסיין ג'לאלי, כי הממשלה שוקלת להקפיא את חשבונות הבנק של נשים שיסתובבו ללא חיג'אב.