התערוכה שתיפתח ב־9 במאי 2023, תימשך עד 31 בדצמבר 2023 כאשר הנושא המרכזי שלה יהיה "שביל הזהב – הרמב"ם לאורך 800 שנים". היא כוללת איור בכתב יד של מנורת שבעת הקנים שהייתה מוצבת בבית המקדש. 

מנורה זו היא אחד מסמליו של העם היהודי, וניצבת בלב סמלה הרשמי של מדינת ישראל. בציור רואים את מנורת בית המקדש עם שבעה קנים ישרים ולא מעוגלים, סגנון שאומץ על ידי תנועת חב"ד בקהילות רבות ברחבי העולם. האיור של מנורת המקדש, שמיוחס כאמור לרמב"ם, התגלה בעותק מהמאה ה־12 של הפירוש למשנה של הרמב"ם ובו הערות בכתב ידו. הרמב"ם נולד בשנת 1138 ונפטר בשנת 1204.

איור מנורת המקדש על פי הרמבם (צילום: באדיבות ספריית בודליאן של אוניברסיטת אוקספורד)
איור מנורת המקדש על פי הרמבם (צילום: באדיבות ספריית בודליאן של אוניברסיטת אוקספורד)

התערוכה בניו יורק תציג פרטים חשובים נוספים, בהם "משנה תורה", שהינו חיבור הלכתי שכתב הרמב"ם. כמו כן יוצגו בתערוכה פריטים חשובים ונדירים שהושאלו מספריית בודליאן של אוניברסיטת אוקספורד, הספרייה הבריטית, הספרייה המלכותית הדנית, משרד התרבות האיטלקי והספרייה הלאומית של ישראל.

גבריאל גולדשטיין, המנהל והאוצר הראשי של מוזיאון ישיבה יוניברסיטי, אמר כי זו זכות גדולה עבור המוזיאון להציג את הפריטים הנדירים הללו לציבור הרחב. לדבריו, "השותפויות עם אוספים בינלאומיים הם חסרי תקדים, והתערוכה עומדת להיות אחד האוספים המרשימים ביותר של חפצי הרמב"ם שהוצגו אי־פעם ביחד", הסביר גולדשטיין.