אחרי ציפייה ממושכת מאוד, הגיעה לספארי ברמת גן נמרה פרסית. הגעתו של כל בעל חיים חדש לספארי מלווה התרגשות רבה, אולם, הנמרה הפרסייה שהגיעה לספארי ברמת גן מעוררת התרגשות כפולה ומכופלת. הנמר הפרסי מוגדר בסכנת הכחדה. צמד הנמרים בספארי לוקח חלק בפרוייקט גרעין הרבייה החשוב של הנמרים הפרסיים. זו אחת מתוכניות הרבייה האירופאיות אשר יש להן תכנית השבה פעילה לטבע.

לדברי רועי ברזילי, יו"ר הספארי: "כל הגעה של בעל חיים לספארי מרגשת אותנו במיוחד. חצר הנמרה אשר נבנתה בתרומה ובתמיכתה של עיריית רמת גן, נבנתה על פי התקן של גני החיות האירופי, שמחייב חצרות נפרדות לזכר ולנקבה ולגורים, ונמצאת באיזור בעלי החיים הארצישראליים מול חצר הדובות, שגם היא הושקה לאחרונה בהשקעה כספית גדולה".  

עוד הוסיף ברזילי: "אנחנו נמשיך להשקיע על מנת לשפר ולשדרג את הספארי לטובת רווחת בעלי החיים". הנמרה החדשה בת שנתיים, עברה לספארי מגן החיות בובאל שבצרפת, בטיסה של אלעל והיא שוהה בחצר משלה. בעתיד הקרוב תפגוש את כורש, הנמר הפרסי בן החמש וחצי שנמצא בספארי מזה ארבע שנים.

תהליך החיבור של השניים הוא איטי ומורכב. תחילה הם יצאו לחצרות נפרדות אך יוכלו להריח אחד את השני. לאחר שיכירו זו את זה מרחוק והצוות המטפל יראה כי יש רצון ומוכנות של שני הנמרים למפגש משותף, הם יוכלו לחלוק חצר משותפת תחת עיניהם הבוחנות של המטפלים.

מטרת תוכנית הרבייה היא להגיע ל-200 נמרים בגני חיות באירופה על מנת בת קיימא וניתן יהיה להשיב את חלקם לטבע. לכן, הציפייה מהעמדת צאצאים לצמד הנמרים שנמצאים בספארי, היא חשובה לאין ערוך.

בסה"כ, עד שנת 2020, 10 נמרים פרסיים הושבו לטבע באיזור הקאווקז והיד עוד נטויה. מעבר לדאגה לעתידו של תת המין הזה, הנמרים הם טורפי העל היחידים שנשארו באזור הזה ולכן חשיבותם לשמירה על יציבות המערכת האקולוגית העדינה בבית הגידול הזה גבוהה עד מאוד.

לדברי קרן אור, זואולוגית הספארי: "הנמר הוא אחד מחמשת החתולים הגדולים השייכים לסוג פנתר. מבין חמשת הנ"ל, הנמר הוא בעל התפוצה הגדולה ביותר. הוא חי באזורים נרחבים באפריקה ובאסיה דרך חצי האי ערב והמזרח התיכון. גם בישראל חיו פעם נמרים בטבע. הנמר הערבי שחי בעבר בעין גדי ובהר הנגב ונמר אנטולי שחי בעבר בצפון ישראל".

היא המשיכה: "העברתם של פרטים כחלק מתוכנית רבייה אינה מתבצעת באופן שרירותי, אלא לאחר בדיקת הנתונים האישיים של כל נמר והקרבה המשפחתית שלו לנמרים האחרים. מרגע לידתה של הנמרה, ידוע היה כי היא אמורה להגיע לספארי לצורך תוכנית שימור המין,  וכדי להקל עליה את ההסתגלות לביתה החדש, מטפליה אימנו אותה מרגע לידתה לשפה האנגלית ולא לצרפתית וכך ימשיך הצוות המטפל בספארי לתקשר עם הנמרה."

כאמור הנמרה נמצאת במתחם בעלי החיים הארץ ישראליים בחצר הנמרים, וכעת בספארי מחפשים עבורה שם עברי ישראלי. רעיונות ניתן לשלוח לעמוד הפייסבוק של הספארי.