חבר צוות דיילי אוויר המועסק בחברת תעופה אמריקאית, פרסם ברשתות החברתיות סרטון שהפך לוויראלי וזכה ללמעלה מ-12 מיליון צפיות. בקליפ הוא הסביר מה מסמלים הצלילים שאתם שומעים כנוסעים במטוס, ואיזה מהם לא הייתם רוצים לשמוע.

טומי צ'מאטו, שיתף ב-TikTok פרטים על הצלילים בטיסות, כשבעזרתם הצוות מתקשר אחד עם השני, כשכל צליל מציין קוד אחר. לצלצול אחד יש משמעות שונה משניים או שלושה צלצולים. "שמעתם פעם את הקולות הללו במטוס? תהיתם פעם מה הם מסמלים?", שאל הדייל.

@tommycimato

#fyp #flightattendant #airline #aviation #travel #explore

♬ Vacation - Dirty Heads

צלצול אחד, שנשמע לעתים קרובות, פירושו שאחד מהנוסעים לחץ על כפתור הקריאה. "אם שמעתם רק צליל אחד, זה אומר שנוסע קרא לאחת מהדיילים מהמושב שלו או שהוא ניסה להתקשר מהשירותים", אמר צ'מאטו. עם זאת, שלושה צלצולים הם פחות שכיחים ויותר מדאיגים, שכן הם מאותתים על מצב חירום.

"אם אתם שומעים שלושה צלצולים מאותו צליל גבוה-נמוך, זה אומר שמדובר במקרה חירום - אך סביר להניח שלא תשמעו את הצליל הזה לעתים קרובות". הסביר העובד. לעומת זאת, לשני צלילים, כשהראשון גבוה והשני נמוך, יש משמעות אחרת. זה מצביע על כך שאיש צוות אחד מנסה לתקשר עם חבר אחר לצוות או שתא הטייס מנסה לתקשר עם הדיילים.

דייל הסביר על הצלילים במטוס (צילום: צילום מסך טיקטוק)
דייל הסביר על הצלילים במטוס (צילום: צילום מסך טיקטוק)

היו גולשים שהגיבו על הסרטון, וטענו כי מערכת הצלילים יכולה להשתנות בחברות תעופה שונות. גולש אחד כתב: "מערכת הצלילים של כל חברה שונה זו מזו. החברה בה עבדתי כדייל נהגה להשמיע שלושה צלצולים כדי להודיע שאנחנו עומדים לנחות". אחרים שיתפו בסיפורים שלהם על שמיעת שלושת הצלצולים - מה שלא היינו רוצים לשמוע.

מגיבה נוסף כתבה: "טסתי אתמול והיו רוחות חזקות בהמראה, שמעתי שלושה צלצולים ותהיתי מה זה אומר". אחר הגיב: "שמעתי שלושה צלצולים במהלך טיסה מלוס אנג'לס לסידני. זו הייתה אזעקת עשן שהופעלה בגלל אישה שהשתמשה בספריי לשיער בשירותי המטוס. פחדתי פחד מוות".