כלב בשם אל פאלומו הוכתר כגיבור בתחילת החודש, וזאת לאחר שהצליח להוביל את המשטרה לבעליו בן ה-84 שהלך לאיבוד במהלך טיול ונעלם במדבר.

גרגורי רומרו, יצא מביתו ב-27 בנובמבר לטיול במוקטזומה, מקסיקו, והלך לאיבוד. משפחתו דיווחה על היעלמותו של האיש ארבעה ימים לאחר שלא יצר כל קשר, כשלטענתה "זה לא היה מקרה יוצא דופן. הוא נהג לבקר בכפרים אחרים ואז חוזר כמה ימים לאחר מכן".

רמונה, אחייניתו של רומרו, אמרה שהחששות לחייו גברו לאחר שחלפו מספר ימים, והסבירה כי בן ה-84 סבל מבעיית איבוד הזיכרון בחודשים האחרונים. אנשי המשמר העירוני, המשטרה והמשמר האזרחי בילו במשך ימים בחיפושים אחר האיש.

אחרי שלא מצאו כל זכר לרומרו, פנו הרשויות לחברו הטוב ביותר של האיש, הכלב אל פאלומו, אשר איתר את בן ה-84 במרחק של שני קילומטרים מביתו. לאחר שהוביל אותם אל האיש האבוד ב-4 בדצמבר, רומרו נלקח לבית החולים בעיר מגוריו, שם התברר כי הוא סובל מהתייבשות ומתת תזונה. כל אותו הזמן, בן הלוויה הנאמן המתין ממש מחוץ לדלת בית החולים.

 

"אל פאלומו נשאר בכניסה לבית החולים יום ולילה והמתין להחלמתו של גרגורי האהוב שלו", נמסר מהרשויות. לאחר שהות קצרה בבית החולים, בן ה-84 שוחרר וכשיצא החוצה זכה לקבלת פנים מחממת לב. "האהבה ללא תנאים של חיית המחמד שלו אפשרה לו להתאחד עם משפחתו. בסופו של יום, בזכות אל פאלומו מצאנו את רומרו. זה יכול היה להיגמר אחרת", נמסר מהמשטרה.