צעיר בשנות ב-20 לחייו, סבל מכאבים ונפיחות באחד מאשכיו. הוא פנה בדחיפות לבית החולים המקומי כדי להיבדק וגילה כי הוא סובל מתופעה מחרידה.

הצעיר בן ה-26 מהודו, הגיע לבית החולים Max Super Specialty בניו דלהי, לאחר שחווה "כאב ונפיחות בשק האשכים" במשך כחודש, כך לפי New England Journal of Medicine. בבדיקה, סבל הגבר מרגישות בצד ימין של אשכיו ובסריקות אולטרסאונד שנערכו לאחר מכן, התגלו באיבר המין של הצעיר "רקדניות זעירות", כפי שניתן לראות בצילום.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תולעים טפילות התגלו באשכיו של צעיר בן 26 (צילום: מתוך פייסבוק)
תולעים טפילות התגלו באשכיו של צעיר בן 26 (צילום: מתוך פייסבוק)

הוא אובחן עם "פילאריאזיס לימפטי" הידועה בשם אלפנטיאזיס - מחלה טרופית הנגרמת מעקיצת יתוש המדביק את החולה במין של תולעת עגולה מיקרוסקופית, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. נמטודות זעירות גורמות לנוזל לחסום את מערכת הלימפה, ובאופן פרדוקסלי גורמות לשק האשכים ולחלקי גוף אחרים להתנפח ולהגיע לממדים דמויי פאכידרמה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

באשכיו של האיש ההודי התגלו תולעים זעירות שנדדו לתוך תעלות הלימפה וגרמו להתרבות. למטופל היה מזל שהרופאים גילו את מצבו העגום בזמן, מאחר ומחלה זו מתבטאת בשלבים מאוחרים יותר בנכויות קבועות. למרבה המזל, הרופאים הצליחו לפנות את הפולשות בעזרת טיפול שארך כשלושה שבועות בתרופה אנטי-טפילית.