כשזה מגיע לשירותים, לכל אחד יש טקס קטן משלו. חלקם לוקחים איתם עיתון לאירוע, בעוד שאחרים לוחצים על "פליי" בפודקאסט האהוב עליהם. למרות שאתם עשויים לחשוב שאחרי שסיימתם להעביר את זמנכם על האסלה - נפתרתם מכל לכלוך - מומחית אחת הזהירה כי ייתכן שטכניקת הניגוב שלכם מזיקה לכם.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פיזיותרפיסטית ומטפלת ברצפת האגן, הסבירה לעוקבים שלה במדיה החברתית TikTok, שאם הם מנגבים את האחוריים שלהם יותר משלוש פעמים אחרי "מספר שתיים", הם גורמים ליותר נזק מתועלת. היא אמרה כי מה שקורה בעצם נקרא "מריחת צואה ולא ניגוב". המטפלת, שמפרסמת תחת השם Bien Aus אמרה: "כאשר יותר מדי שאריות צואה נשארות בפתח פי הטבעת לאחר שסיימתם להתרוקן, זה יכול להיות סימן לבעיות ברצפת האגן, מחסור בסיבים בתזונה, פגיעה בסוגר פי הטבעת או טחורים".

@bien.aus Are you wiping 101 times to get clean after a poo? #pelvicfloor #pelvicfloorphysio #pelvicfloorpt ♬ original sound - BIEN Australia

אז איך כן כדאי לנגב?

הפיזיותרפיסטית הסבירה: "קודם כל - מלפנים לאחור ולא להפך. זה כדי לוודא שהצואה לא תיכנס לאיברי המין שלכם ותגרום לזיהום חיידקי". בנוסף לכך, היא הסבירה כי ישנה "טכניקה שבה אתם יכולים להיעזר כדי לצמצם את מספר הניגובים. אם אתם עדיין מגלים שאתם לא נקיים אחרי ניגוב או שניים - תוכלו ללחוץ על פי הטבעת שלכם בעדינות. זה יכול לסייע בסגירת הסוגרים ובהסרת הפיסות הקטנות שנותרו שם".

נכון, זה לא נושא שכיף לדבר עליו אבל אולי הגיע הזמן (צילום: אינג'אימג')
נכון, זה לא נושא שכיף לדבר עליו אבל אולי הגיע הזמן (צילום: אינג'אימג')

היא הוסיפה: "עבור אנשים מסוימים, עקביות היציאות גם היא משחקת תפקיד. כדי לעזור לעצמכם להתרוקן באופן טבעי ובלי מאמצים מיותרים שרק פוגעים בכם, עליכם לכלול יותר מים, ירקות ופירות בתזונה היומית שלכם. אם כל הדברים הללו לא עזרו - כדאי לכם לבקר את רופא המשפחה ולבדוק מה מקור הבעיה".

יותר מדי ניגובים יזיקו לכם בסופו של דבר (צילום: אינג'אימג')
יותר מדי ניגובים יזיקו לכם בסופו של דבר (צילום: אינג'אימג')