סן אנטוניו, טקסס - אישה נאלצה להילחם על חייה לאחר שפיתחה זיהום מסכן חיים ימים ספורים לאחר שילדה תינוקת בריאה בניתוח קיסרי. האירוע שאמור היה להיות מאחד המשמחים בחייה, הפך בין רגע לאסון וגרם לה לנזק בלתי הפיך.

קריסטינה פאצ'קו עדיין מתאוששת בבית החולים, לאחר שהרופאים נאלצו לקטוע את ידיה ואת רגליה. היולדת ובעלה, ג'ייקוב פאקצ'ו, קיבלו את פניה של התינוקת בבית החולים המתודיסט סטון אוק ב-24 באוקטובר ונשלחו הביתה כיומיים לאחר מכן, אך כשלושה ימים מאוחר יותר האם חשה ברע.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בעקבות כך, האב הטרי שוחח רופא המשפחה ביום שישי בבוקר (ה-28 באוקטובר), וזה הפנה אותם בחזרה לבית החולים. "כשהגענו, קריסטינה סבלה מאי ספיקת לב וחוברה למכונת ECMO שתתמוך בה נשימתית", אמר בן זוגה. לאחר מספר בדיקות התברר כי האם סובלת מתסמונת הלם רעלי - מצב מסכן חיים אשר נגרם כתוצאה מרעלן המופרש מחיידקים, ובעקבותיו מתרחש כשל רב מערכתי, כניסה להלם המלווה בעלייה בחום הגוף, ולעיתים גם באודם.

ג'ייקוב סיפר ל-KSAT כי לרופאים לא הייתה כל ברירה, אלא לקטוע את שתי ידיה של אשתו, סנטימטר מעל פרק כף היד ואת שתי רגליה, כסנטימטר מתח לברך, ביום שני לפני חג ההודיה. בנוסף, היא עברה השתלות עור מרובות. הוא הסביר לגוף התקשורת כי המקור לזיהום עדיין לא ברור וכי גורמים בבית החולים עדיין בודקים את העניין. "זה יכול היה לקרות מכמה סיבות, אנחנו עדיין מנסים להבין איך זה קרה. זה יכול היה להגיע מהחתך הקיסרי אבל אנחנו פשוט לא יודעים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד הוא אמר כי קריסטינה עדיין מאושפזת בבית החולים מאחר והיא זקוקה להשתלות עור נוספות למרות הטיפולים המרובים שכבר עברה. "היא כרגע בטיפול נמרץ וצפויה להיות בבית החולים עוד שלושה-ארבעה שבועות. למעשה, יום ההולדת שלה הוא מחר והיא מנסה להישאר חיובית כי היא רוצה לחזור הביתה לשני הילדים שלנו. היא מתאוששת והרופאים נדהמים מהגישה החיובית שלה".

גורמים מבית החולים מסרו: "ליבנו עם המטופלת ומשפחתה. שירותי הבריאות מחויבים לספק לכל מטופל ומטופלת טיפול רפואי בטוח ואיכותי". קריסטינה עובדת כפסיכולוגית בבית ספר יסודי וג'ייקוב הוא מורה בחטיבת הביניים וכן מאמן לכדורגל באוניברסיטה ובבית הספר התיכון המקומי. "תקוות, תפילות ואווירה טובה הם מה שמשאירים אותי חזק - בשבילי ובשביל אשתי", סיכם האיש.