שיאן חדש: שיאי גינס הכריזו כי איראני בן 20 הפך לאדם הנמוך ביותר בעולם שחי, לאחר שגובהו נמדד בשבעה סנטימטרים פחות מהמחזיק הקודם בשיא.

אפשין איסמעיל גאדרזאדה בן ה-20, צעיר ממוצא איראני, הוא הגבר הנמוך ביותר בעולם כעת, כשהוא בגובה של 65.24 סנטימטרים. לפי שיאי גינס, הוא נמוך בכשבעה סנטימטרים מאדוארד "נינו" הרננדז בן ה-36 מקולומביה, המחזיק השיא הקודם.

הוא הוטס למשרדי שיאי גינס בדובאי, איחוד האמירויות הערביות, שם גובהו נמדד שלוש פעמים ב-24 שעות ובכך נקבע כי הוא שבר שיא חדש. בזמן ששהה בדובאי, הוא נהנה מביקורים אצל חייט שתפר במיוחד בשבילו בגדים מחויטים המתאימים למידותיו וביקר במגדל הגבוה בעולם, הבורג' חליפה.

איסמעיל מתגורר בכפר נידח במחוז בוקאן, מחוז מערב אזרבייז'ן, איראן, לפי ספר השיאים, והוא שולט בשפות הכורדית והפרסית כאחת. הוא נולד במשקל 700 גרם ומאז עלה למשקל 6.5 ק"ג.

אפשין איסמעיל גאדרזאדה והוריו (צילום: שיאי גינס)
אפשין איסמעיל גאדרזאדה והוריו (צילום: שיאי גינס)

לדבריו, חייו לא היו קלים מעולם מאחר ולא יכול היה ללמוד בבית ספר רגיל בגלל גובהו, מה שהשפיע לרעה על השכלתו. קומתו הנמוכה מונעת ממנו ללכת בדרכו של אביו, פועל בניין, ולמעשה אין עבורו משרות זמינות. לעומת זאת, הוא בקיא בשימוש בסמארטפון למרות שהוא מתקשה לשאת אותו. הוא מבלה את רוב ימיו בצפייה בסרטים מצוירים ולאחרונה הפך לוויראלי ברשתות החברתיות.

אף על פי שהוא שמח בחלקו, הסביר איסמעיל לשיאי גינס כי הוא היה רוצה לחיות כמו אחרים, ובמיוחד לנהוג במכונית משלו ביום מן הימים.