אישה אינדונזית הואשמה בזיוף מותה וזאת בניסיון "משוכלל" להימנע מתשלום חובותיה לאישה אחרת. מי שהסגירה אותה הייתה הקרובה לה ביותר, מאחר ולא הצליחה לעמוד בלחץ שהופעל עליה.

אמנית ההונאה, לכאורה, הידועה רק כ-ל', הייתה חייבת על פי הדיווחים סכום לא ידוע לאישה בשם מאיה גונוואן. היא לוותה את הסכום בתחילת חודש נובמבר והבטיחה להחזירו ב-20 לחודש. לפי ה"דיילי סטאר", ל' לא הצליחה להשיג את הכסף עד למועד שנקבע מראש וביקשה מגונוואן לדחות את המועד ל-6 בדצמבר.

פרסמה בפייסבוק שנהרגה בתאונת דרכים (צילום: מתוך פייסבוק)
פרסמה בפייסבוק שנהרגה בתאונת דרכים (צילום: מתוך פייסבוק)

תאריך התשלום הגיע אך ל' הלווה נעלמה מהאופק. המלווה, שהחלה בחיפושים אחריה, נכנסה לפייסבוק ונותרה בהלם ממה שגילתה: בתה של ל' הכריזה כי אמה נהרגה בתאונת דרכים. בחשבון המדיה החברתית, נכתב כי ל' מתה לאחר שנפגעה בתאונה ליד ביתה במדן, צפון סומטרה, וכי היא תיקבר בעיר בנדה אצ'ה. העדכון בפייסבוק כלל תמונות של ה"גופה" של הלווה כשהיא עטופה בסדין, ותמונה אחרת שלה בבית החולים. שתי תמונות נוספות הציגו את ל' עטופה ב"תכריכים" כשעיניה עצומות.

עם זאת, לאחר הפעלת לחצים ושאלות רבות מהן לא מצאה אפשרות בריחה, בתה של האישה הודתה, על פי הדיווחים, שהפוסט היה שקרי לחלוטין וטענה כי אמה פרצה לחשבון הפייסבוק שלה כדי לפרסם את התמונות. לפי הדיווח ב"דיילי סטאר", התמונות מבית החולים הן בכלל מתוכנית טלוויזיה, בעוד שהצילומים של ל' בתכריכים צולמו, לכאורה, כדי להפוך את ההונאה ל"משכנעת יותר".

תכננה להתחמק מתשלום הלוואה באמצעות זיוף מותה (צילום: מתוך פייסבוק)
תכננה להתחמק מתשלום הלוואה באמצעות זיוף מותה (צילום: מתוך פייסבוק)

בבדיקה מול התקשורת המקומית, גונוואן אמרה כי היא לא פנתה למשטרה. היא הוסיפה כי היא עדיין מחכה ש-ל' תחזיר לה את הסכום שלוותה ממנה, אך בנוסף לכך היא דיווחה כי כבר אי אפשר להשיג את האישה.