הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל, האשימו את העיתון הבריטי "The Sun" בביצוע "תעלול פרסומי". זאת לאחר שכלי התקשורת הביע התנצלות על כתבה שכללה עלבונות שהופנו ישירות לדוכסית מסאסקס, ועוררה הד רב.

בכתבה, העיתונאי ג'רמי קלארקסון הביע את "שנאתו" כלפי מרקל, וכתב כי הוא חולם על היום שבו הדוכסית "תאולץ לצעוד עירומה ברחובות המדינה, בזמן שההמון יזרוק עליה עפר". המאמר נכתב בתגובה לסדרה התיעודית האחרונה על בני הזוג ב"נטפליקס", בה השניים האשימו את העיתונות הבריטית בגזענות ובניסיון "להרוס" את מרקל.

הדוכסים מסאסקס, הדובר דרש התנצלות באופן אישי (צילום: REUTERS)
הדוכסים מסאסקס, הדובר דרש התנצלות באופן אישי (צילום: REUTERS)

ארגון התקנים של העיתונות העצמאית בבריטניה, קיבל למעלה מ-20 אלף תלונות על הכתבה - כשבניהן גם ביקורות של אנשי ציבור בריטיים רבים. ה-The Sun הסיר את המאמר מאתר האינטרנט, לאחר שצויין בטוויטר כי מדובר ב"ציטוט אידיוטי מסצנה בסדרה משחקי הכס". באחת מהסצנות הבולטות בסדרה המפורסמת, אחת הדמויות אולצה לצעוד ברחובות העיר בעירום בזמן שאנשים זורקים עליה עפר.

כלי התקשורת כתב באתר האינטרנט: "דעותיהם של העיתונאים אינן מחייבות אף אחד מלבדם. אך אנחנו כמוציאים לאור, מבינים כי חופש הביטוי קשור באחריות", והוסיפו: "אנחנו ב-The Sun מצטערים על הפרסום הכוזב ומתחרטים חרטה כנה".

כאילו שלא מיררו להם מספיק את החיים, מרקל (צילום: מתוך נטפליקס)
כאילו שלא מיררו להם מספיק את החיים, מרקל (צילום: מתוך נטפליקס)

הדובר של הדוכס והדוכסית מסאסקס, מתח ביקורת נוקבת על כישלונו של גוף התקשורת וטען כי על האחראיים ליצור קשר על מרקל ולהתנצל בפניה באופן אישי. הוא אמר: "הדרך של The Sun לפרסם את ההתנצלות ולא ליצור קשר ישיר על הדוכסית - מעיד על העובדה שמדובר בתעלול פרסומי". הוא הוסיף: "למרות שהציבור ראוי למלוא החרטה של העיתון על הערותיו, לא נשתוק עוד על הסתה לשנאת נשים".