בני זוג מצפון הארץ, ניהולו אורח חיים סביר במשך עשר שנות נישואין ואף הביאו לעולם יחד שני ילדים. האישה עבדה במשרה בכירה במוסד חינוכי גדול, בעוד שהבעל החזיק בתפקיד בכיר בחברת הייטק.

לפני מספר חודשים, הודיע האיש לרעייתו כי במסגרת צמצומים שנוחתים על לא מעט חברות הייטק בארץ ובעולם, הוא נאלץ לעזוב את מקום עבודתו וטען כי הוא נמנה בין 35 עובדים שפוטרו בגלל המצב. האישה הבינה והאמינה כי הוא ימצא עבודה אחרת בזכות כישוריו, תפקידו והידע שלו.

פוטר או הטריד מינית במקום העבודה? (צילום: ingimage ASAP)
פוטר או הטריד מינית במקום העבודה? (צילום: ingimage ASAP)

מסתבר שמלאכתם של צדיקים כידוע נעשית בידי אחרים, והאישה גוללה בפני עורכות הדין שרין ומורן סולן כיצד גילתה מה הסיבה לפיטורי בעלה. אחת המהנדסות בחברה שבה עבד האיש, פוטרה אף היא ועשתה הסבה ללימודי הוראה בתחום בו בת זוגו של ההייטקיסט מתמחה.  לרוע מזלו של הבעל, אשתו פגשה את המורה החדשה בבואה לראיון בבית הספר - שם גילתה כי היא עבדה עם בעלה באותה חברה וזו חשפה בפניה את הסיבה הדרמטית לפיטוריו. "אני פוטרתי בגלל צמצומים, אבל בעלך פוטר בעקבות אירוע וחשש להטרדה מינית בחברה".

האישה נותרה בהלם ולא האמינה למה ששמעו אוזניה. בירור קצר בבית העלה כי יש דברים בגו אך לטענתו של הבעל, הוא זה שיזם את העזיבה כדי שלא יעסקו בנושא בחברה ובכדי למנוע אי נעימות. עו"ד סולן טוענת כי על האישה יהיה להוכיח שבעלה הטריד מינית ואם לא הטריד מינית, אז ניהל קשר עם אישה אחרת כדי לתבוע גירושין וכתובה.

עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)
עורכת הדין שרין סולן (צילום: עו''ד שרין סולן)

האישה לא נותרה אדישה והמציאה כעבור כשבועיים את כל העדויות, כולל העדות של הצעירה שבגללה הוא פוטר, או עזב, לדבריו. בני הזוג נשלחו ליישוב סכסוך בטרם יפתח הליך גירושין. האישה מבקשת לקבל את מלוא הכתובה העומדת על סך של 500 אלף שקלים, חצי מהבית ומזונות לשני ילידה בהתאם לרמת החיים אליה הורגלה.