גבר בשנות ה-30 לחייו, זכה בפיצוי בסך של 65 אלף דולר לאחר שסדרה של טעויות, לכאורה, הובילו ל"הסרה מוחלטת של איבר מינו" - מה שהותיר אותו "ללא תחושה" בחלק הדרומי של גופו. הפיצויים נפסקו לטובתו לאחרונה בבית המשפט המנהלי של נאנט, צרפת.

"יש לי כעס רב כלפי הרופא שלא טרח הקשיב לי", אמר הקורבן האנונימי לפרנץ' בלו המקומי על הפרוצדורה שעבר בשנת 2014 בבית החולים האוניברסיטאי של נאנט. "הוא שיחק איתי רולטה רוסית". האב לשלושה, אז בן 30, אובחן עם קרצינומה - סוג של סרטן שנגרם ברקמת אפיתל שמצפה את רוב איבריו של האדם, לפי קליבלנד קליניק.

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

בניסיונות לשפר את מצבו של המטופל, ניסה האורולוג בבית החולים לכרות כמה שיותר מהגידול תוך צמצום הפגיעה באיבר מינו. לרוע המזל, באמצעות סדרה של "הפרות שגויות", הנגע הסרטני שלח גרורות לכל איבר המין, לפי בית המשפט לעניינים מנהליים של נאנט. הדבר גרם למטופל לכאבים עזים עד שלדבריו, בשלב מסוים הוא אפילו שקל לקטוע את איבר מינו בעצמו.

"אשתי היא זו שמנעה ממני לפגוע בעצמי", אמר יליד צרפת. במהלך השנים, הגידול הפך לגודל של כדור טניס, עד כדי כך שהרופא טען שאין לו ברירה אלא להסיר את איבר המין כולו. למטופל ניתן אולטימטום בין הסרת הפין כולו לבין מוות ממחלת הסרטן. וכך, הם החליטו להסיר את איברו של האיש. החולה סיפר: "אני ממש הרוס מזה. זה מביש". ובעוד שהוא לומד להסתגל למצבו באמצעות מנגנון התמודדות שאינו מוגדר, הוא טען: "אי אפשר להחליף את תחושת הפין בכמה חיישנים".

איבד את איבר מינו בגלל טעות (צילום: אינגאימג)
איבד את איבר מינו בגלל טעות (צילום: אינגאימג)

האיש קיבל מאז 61 אלף יורו בגין "הפרות שגויות" שהובילו ל"הסרה מוחלטת של הפין", כך דיווח הפרנץ' בלו. עורך דינו של האיש תבע בתחילה סך של מיליון יורו, אך הבקשה נדחתה על ידי בית המשפט הצרפתי. עם זאת, הוא תכנן להגיש ערעור בטענה ש"הנזק הפסיכולוגי לא נלקח בחשבון". בצד החיובי, מחלת הסרטן של האיש נמצאת סוף סוף בהפוגה לאחר שנים של טיפולים.