שדה הקרב הבא יהיה על הבמה: מיס אוקראינה, ויקטוריה אפאנסנקו, שתייצג את מדינתה שסועת המלחמה בתחרות מיס יוניברס בניו אורלינס ב-14 בינואר, חשפה את הלוק המרהיב שלה לתחרות הבינלאומית: מוטיב מרהיב רב-שכבתי עם כנפיים מקושטות בצבעי דגל המדינה - כחול וצהוב. "התלבושת 'לוחמת האור' מסמלת את המאבק של האומה שלנו בחושך", כתבה אפאנסנקו בחשבון האינסטגרם שלה. "כמו המלאך מיכאל שמגן על אוקראינה בחרב". התלבושת, הכוללת נשק ושריון גוף, מעבירה באופן בוהק את המסר.

לצדה, תתחרה מיס רוסיה, אנה ליניקובה, שחשפה ביום רביעי את התלבושת "כתר האימפריה הרוסית", המורכבת משמלת קטיפה אדומה ומפוארת, מעוטרת בפנינים ואבני חן. כמדי שנה, מלכות היופי עוטות תלבושות משונות אשר מייצגות את הזהות הלאומית שלהן. בהתחשב במצבה של מדינתה של אפאנסנקו, המעורבת בסכסוך העקוב מדם מאז חודש פברואר האחרון, גישתה אינה קלת דעת כלפי התחרות. התלבושת המרהיבה עוצבה באוקראינה על ידי המעצבת Patoka Lesia, והכתר עוצב במיוחד על ידי Patoka Nagolovy.

"עבורנו, מדובר בחשיבות עליונה, להראות לעולם שאוקראינה היא אומה חזקה, אמיצה ובלתי ניתנת להשמדה. אנחנו מוכנים להילחם על החופש שלנו כי אנו יודעים מה המחיר שלו", אמרה המעצבת ל"פוסט". עיצוב התלבושת ארך כארבעה חודשים והיא נתפרה בתנאים קשים - לאור נרות, ללא חשמל ולפסקול סירנות והפצצות, לדבריה של Lesia.

החלק התחתון של התלבושת "מסמל שריון העוטף את ויקטוריה כמו עור נוסף. השמלה הלבנה שמעליה, רקומה עם שרוולים נפוחים דומה לוישיבנקה - בגד אוקראיני מסורתי - בעוד שהחצאית עוצבה מיותר מתשעה מטרים של בד. הכתר מתייחס למלאך מיכאל, מעוטר בקרניים חדות המסמלות לא רק את האור, אלא את המאבק של אוקראינה כיום", אמרה המעצבת.

כשאפאנסנקו תצעד על הבמה העולמית לבושה בשמלה: "זה יהיה חלון ראווה לא רק לגאווה הלאומית של אוקראינה, אלא גם כדי שנוכל להציג את רמת המיומנות שלנו. אנו לא פחות טובים ומוצלחים מהוליווד", סיכמה האמנית.