קאבוסו, כלבה בת 17 מגזע שיבא אינו, הפסיקה לאכול ולשתות מרצונה בערב חג המולד. היא אובחנה כחולה בלוקמיה לימפומית כרונית, כך דיווח בעליה, אסטוקו סאטו מסאקורה, יפן, אתמול (רביעי).

"קאבוסו נמצאת במצב קשה מאוד והיא מקבלת טיפול אניביוטי לאחר שסבלה מצהבת", אמרה סאטו שהודתה למעריציה על תמיכתם וסיפרה כי היא מקבלת מהם לא מעט כוח. הכלבה המיוחדת - שהפכה לאייקון של המטבע "דוג'קוין" הנתמך על ידי אילון מאסק - הפכה לראשונה לכוכבת אינטרנט כאשר תמונה משעשעת שלה בפנים מפותעות הפכה לוויראלית בשנת 2010.

הסמל הפרוותי פורסם מאוחר יותר על ידי "אוריאו", צץ בפרסומת לרכבת התחתית של סטוקהולם, שוודיה, והודפס על חולצות מועדון הכדורגל של ווטפורד באנגליה. שני מתכנתי מחשבים הציגו אז מטבע קריפטוגרפי חלופי שכונה "דוג'קוין" כזיוף של ביטקוין ב-2013. מנכ"ל טסלה אילון מאסק צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "דוג'קוין נובח על הירח" באפריל 2021, ובכך חשף בפני העוקבים שלו כי למטבע יש ערך כספי.

תמונתה של קאבוסו הופיעה גם בממים שהפכו לוויראליים בשנות ה-20 של המאה ה-20. ציוץ שפורסם בטוויטר על ידי משרד ההגנה האמריקאי, הודה לתומכים על תרומות לצבא בזמן שתמונה ערוכה בפוטושופ הציגה את חיית המחמד לבושה כחייל.