פלטפורמת המשלוחים תן ביס מפרסמת היום (ג') את נתוני ההזמנות הפופולריות ביותר בשנה החולפת. בראש הרשימה, ניצבת במקום הראשון הפיצה (13.5%), כאשר במקומות השני והשלישי ניצבו הסושי (12.1%) וההמבורגר (8.1%). אחריהם מגיעים הקינוחים (6.1%), מנות הבשר (6%), הפסטה (5.1%), הסלטים (4.9%), האוכל האסייאתי (3.7%), שווארמה (3%) וסנדביצ'ים (3%).

בחברה ציינו כי גם השנה מספר ההזמנות עלה בצורה משמעותית. היום בו ההזמנות שוברות שיאים ומוזמנות בו הכי הרבה מנות במהלך השבוע הוא יום רביעי, והיום שמזמינים בו הכי הרבה קינוחים הוא יום חמישי.

מספר ההזמנות עלה השנה בצורה משמעותית (צילום: אורי מגנוס)
מספר ההזמנות עלה השנה בצורה משמעותית (צילום: אורי מגנוס)

בחלוקה לערים, ניתן לראות כי בתל אביב קטגוריית האוכל המוזמנת ביותר היא סושי, ואחריה המבורגר ופיצה. בחיפה לעומת זאת, מוביל ההמבורגר, אחריו הסושי ובמקום השלישי פיצה. בירושלים הפיצה היא במקום הראשון בהזמנות, אחריה ההמבורגר ובמקום השלישי הקטגוריה המוזמנת ביותר היא בשרים. בפתח תקווה, המנה המוזמנת ביותר היא סושי, ובמקומות השני והשלישי נמצאים פיצה והמבורגר בהתאמה.  בעיר הדרומית ביותר, אילת, הפיצה במקום הראשון, הסושי במקום השני וההמבורגר במקום השלישי. בבירת הנגב, באר שבע, במקום הראשון והשני הפיצה והסושי בהתאמה כמו קודמתה, ובמקום השלישי מפתיעה דווקא מנת השווארמה. בראשון לציון מנצח הסושי, ובמקום השני פיצה, במקום השלישי הראשל"צים אוהבים להזמין בשרים. אחרונה חביבה, העיר נתניה, במקום הראשון כמו הרוב, נמצאת הפיצה, במקום השני הסושי ובמקום השלישי ההמבורגר.

במקום השלישי ההמבורגר (צילום: אנה ברדיבקוב)
במקום השלישי ההמבורגר (צילום: אנה ברדיבקוב)

יותר אוכל בריא 

בחברה בדקו גם את הזמנות הגלידה שצמחו מאוד בשנים האחרונות והפכו לפופולריות גם כן. הטעמים האהובים על הישראלים היו: בייגלה שוקולד חלב, שוקולד בלגי, פיסטוק וקרמל מלוח. בגזרת התוספות האהובות על המבורגרים כיכבו השנה: בצל מטוגן, ביצת עין וריבת בצל, בעוד התוספות הפופולריות ביותר על פיצות היו: זיתים ירוקים, פטריות ותירס. 

בתן ביס מצביעים גם על טרנדים שהראו מגמת עלייה בביקוש בשנה האחרונה, שמתקשרים דווקא לפן הבריאותי ולאורח חיים בריא, כאשר הבולטים בהם היו מרקים (224%!) ומיצים/שייקים (181%), שעשויים מירקות ופירות, והזמנותיהם קפצו במאות אחוזים. עוד עלייה מרשימה בהזמנות נרשמה בהזמנות הפלאפל (88%), המאכל הישראלי הכי מפורסם ובין המזוהים עם המטבח הישראלי, שקפץ גם הוא בעשרות אחוזים בשנה החולפת.

"באופן מסורתי אנחנו רואים שפיצה, המאכל האיטלקי המפורסם בעולם, פופולרי מאוד בקרב הישראלים ולא מן הנמנע שנמשיך לראות אותו בראש רשימת ההזמנות גם בשנים הבאות", סיפר תומר פפר מנכ"ל תן ביס. "אנחנו צופים כי הביקושים הגבוהים להזמנות ימשיכו לגדול גם בשנים הקרובות, וזו בדיוק הסיבה שאנחנו כל הזמן מגדילים את כמות השליחים שלנו ופועלים כל העת לשיפור שירות הלקוחות כדי להבטיח לכולם חוויה מהנה, מהירה וטעימה גם ב-2023".

הפיצה בראש רשימת ההזמנות (צילום: גל זהבי)
הפיצה בראש רשימת ההזמנות (צילום: גל זהבי)

ומה קורה בעולם?

גם החברות האחיות של תן ביס באירופה, תחת חברת האם ההולנדית Just Eat Takeaway מפרסמות את נתוני ההזמנות ברחבי היבשת. בצרפת המנות המובילות בטבלת ההזמנות הן : ההמבורגר, הפיצה, האוכל היפני והטאקוס. בשכנה מדרום, ספרד, נרשמו במהלך השנה החולפת ביקושים גבוהים להמבורגר עגל, פיצה עם תוספת בשר, ניגירי סלמון וחביתה עם תפוחי אדמה. גם באיטליה, באופן לא מפתיע ובדומה לישראל, הפיצות משתלטות על רשימת ההזמנות האהובות. במקום הראשונים נבחרו פיצה מרגריטה ופיצה סלמי כמו גם מנת צ'יזבורגר וניגרי סלמון, ובגרמניה, ההזמנות הפופולאריות ביותר היו צ'יזבורגר, פיצה מרגריטה, מנות קבב וסושי מאקי אבוקדו. 

ואם הנתונים האלה מחו"ל לא הפתיעו אתכם אז יש גם כמה הפתעות; בשונה משנים קודמות, בהן סושי הוביל, המטבח הכי מוזמן בצרפת ביום האהבה היה אוכל הודי ובראשון לינואר הצפרתים דווקא הלכו על קינוח; המנה הכי מוזמנת הייתה טירמיסו. בהולנד כנראה לא נרתעים מקצת שום, ההזמנה הכי פופולרית שם הייתה Kapsalon Döner – מנת פאסט פוד שהומצאה ברוטרדם בשנת 2003 ושמורכב משכבה של צ'יפס, מעל בשר ומעל גבינה חמה, וכן, זה בדרך כלל מתובל גם עם הרבה שום. 

השליחים הכתומים של תן ביס (צילום: אורי מגנוס)
השליחים הכתומים של תן ביס (צילום: אורי מגנוס)

כנותני חסות של ליגת האלופות השליחים הכתומים של תן ביס וחברותיה בחו"ל כמובן גם מובילות לא מעט מנות בזמן משחקים. מה הייתה המנה הכי מוזמנת בגמר ליגת האלופות השנה? בישראל המבורגרים הובילו,  בגרמניה העדיפו צ'יזבורגרים ואילו בספרד חגגו את הניצחון של ריאל מדריד עם פיצה. 

"מאז ומתמיד אוכל מתקשר עם תרבות, ומאד מעניין לראות את הטרנדים וההזמנות במדינות שונות ובתרבויות שונות", הוסיף פפר. "גם באירופה ובארצות הברית, הזמנת אוכל הביתה זה עניין שבשגרה. זה חלק מהתרבות ומהחיים, וזה לגמרי כאן כדי להישאר", סיכם פפר.