אב לשני ילדים בני ארבע ושבע, נעצר לאחר שנסע, לכאורה, בכוונה עם מכונית הטסלה המשפחתית מול צוק גבוה בקליפורניה - כשמשפחתו נמצאת עמו ברכב.

ד"ר דרמש ארווינד פאטל בן ה-41 מפסדינה, קליפורניה, הואשם בניסיון רצח ובהתעללות בילדיו לאחר שהוא, אשתו בת ה-41 גם היא ושני ילדיהם בני ארבע ושבע, נמצאו ביום שני האחרון במורד צוק כשמכוניתם במצב מזעזע. שוטרי התנועה של קליפורניה (CHP) קבעו כי בהתבסס על העדויות שנאספו, החוקרים מאמינים כי מדובר באירוע מכוון ומתוכנן".

פאטל, רדיולוג במקצועו, ייכלא בבית הסוהר של מחוז סן מטאו מיד לאחר שחרורו מבית החולים, שם הוא מאושפז כעת בשל פציעות שאינן מסכנות חיים. גם אשתו נהה בת ה-41 וילדיו נפצעו באורח בינוני. עוד נמסר מהמשטרה כי טרם התברר האם מכונית הטסלה הייתה ב"מצב נהיגה אוטומטי" כשהתאונה התרחשה, אך לדבריהם "זה לא נראה הגורם העיקרי לאירוע".

הסוכנות לא פירטה מדוע לדעתם מדובר באירוע מכוון. הרשויות אמרו כי התקבלה לראשונה קריאה על כך שמכונית טסלה נסעה בכביש המהיר של קליפורניה ליד פסיפיקה, ונפלה במורד הצוק מדרום למנהרת טום לנטוס, בסביבות השעה 10:50 בבוקר יום שני. ג'ונסון, עדת ראייה, סיפרה ל-NBC: "יכולתי לראות במראה האחורית את המכונית הזו נוסעת מאוד מהר, סוטה מהנתיב שלה ונופלת למטה וזה בדיוק הזמן שהבנתי שאני חייבת להתקשר ל-911".

כ-30 עד 50 מחלצים הגיעו מיד לזירת התאונה, כשצוותי ההצלה נעזרו בחבלים וברתמות בטיחות כדי לגלוש במורד המדרון כשהם נושאים עימם לומים לפריצת דלתות המכונית, כך דיווח ה-San Francisco Chronicle. הם לא ציפו למצוא איש בחיים בתוך הרכב, אך למרבה המזל וההפתעה, הצוותים גילו כי כל הארבעה נמצאים בהכרה מלאה.

בשלב זה, הילדים חולצו תחילה מהמכונית, כך דיווח ה-KTVU, והם פונו באלונקות לקבלת טיפול רפואי. בזמן זה, הצוותים התקשו בחילוץ שני ההורים ונזקקו לסיוע אווירי לשם כך. תיעוד דרמטי שפורסם באתר CalFire, הציג מסוקים מרחפים מעל האזור במטרה לחלץ את הבעל והאישה. הטייסים הקפידו על שמירת מרחק בטוח אחד מהשני ומהצוק הסלעי.

לאחר שמבצע החילוץ הסתיים, כל בני המשפחה הועברו לטיפול במרכז הרפואי סטנפורד. "יצאנו למבצע החילוץ וציפינו לפגוש את הגרוע ביותר", אמר בריאן פוטנגר, מפקד הצוות במחוז כיבוי האש. "זה שהם שרדו את התאונה המחרידה הזו היה לא פחות מנס".