הזוכה, גבר בשנות 50 לחייו, מאזור המרכז העוסק בתחום הקמעונאות, השתתף בהגרלת הלוטו שנערכה לילה קודם והוא הזוכה היחיד במסלול הדאבל לוטו בסכום של 30 מיליון שקלים.

כשהוא נרגש מאד, סיפר הזוכה לאנשי מפעל הפיס כי גילה את דבר הזכייה רק בשעות הבוקר ועדיין לא מעכל את הסיטואציה החדשה: "אני משתתף מדי פעם בהגרלות הלוטו וממלא את הטופס ידנית. אני יודע שיש אנשים שבוחרים מספרים קבועים, בעלי משמעות עבורם. אני בוחר אותם באופן אקראי לחלוטין. אין מאחוריהם שום משמעות ואני משנה אותם מפעם לפעם. מה שנראה לי מתאים באותו רגע, בלי לחשוב יותר מדי".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אין מספרים בעלי משמעות (צילום: מפעל הפיס)
אין מספרים בעלי משמעות (צילום: מפעל הפיס)

הוא המשיך: "הבוקר התחיל ככל בוקר רגיל בעבודה, ללא ציפיות מיוחדות או תחושת בטן. במהלך היום נזכרתי שעדיין לא בדקתי את הטופס ששלחתי והחלטתי להיכנס ולבדוק, די מהר אני קולט שהצלחתי לנחש שישה מספרים ופתאום אני מזהה גם את המספר הנוסף. הייתי בהלם, קשה לי לתאר במילים את ההתרגשות העצומה שחשתי באותו רגע. החלטתי שאני לא מספר על דבר הזכייה לאיש כעת. פניתי למנהל הישיר שלי, ואמרתי לו שאני חייב לצאת בדחיפות. למזלי, הוא אפילו לא שאל אותי מה קרה, אחרת הייתי צריך לאלתר במקום או להמציא איזה שקר שלא הכנתי מראש".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

משם, יצא האיש ישירות לבית מפעל הפיס כשהוא לבדו: "רק בדרך למפעל הפיס התחלתי לעכל לאט־לאט את גודל האירוע ואת הסכום הדמיוני הזה. כל הדרך עברו לי אינספור מחשבות בראש, וזאת בזמן שלמעשה רק אני יודע על הזכייה. טרם יצרתי קשר עם אשתי, שאגב במקרה התקשרה למקום העבודה שלי ועודכנה שיצאתי, רק שאין לה שמץ של מושג לאן ואיזו הפתעה הולכת להיות לה כשאגיע הביתה ואבשר לה".

כשנשאל הזוכה מדוע לא עדכן מיד את אשתו, הוא ענה: "אני חושב שזאת לא בשורה שמספרים בטלפון. אני עוד לא סגור עם עצמי איך בדיוק אספר לה, מה שכן, אני בטוח שהיא תתרגש מאוד. לא חלמנו לרגע שכך תיפתח עבורנו השנה האזרחית החדשה".

הלך עבודה כאדם ממוצע ויצא ממנה כמיליונר (צילום: אינג'אימג')
הלך עבודה כאדם ממוצע ויצא ממנה כמיליונר (צילום: אינג'אימג')

הזוכה שיתף את אנשי מפעל הפיס לגבי תכניותיו לעתיד: "בדרך לכאן הרהרתי עם עצמי מה קורה מעתה והלאה. מה עושים עכשיו? בדבר אחד אני בטוח, אני לא מתכוון לעזוב את מקום העבודה שלי, אותו אני מאוד אוהב. גם אשתי היא אשת עבודה ואני לא חושב שהיא גם תרצה לצאת לפרישה מוקדמת. אני מאמין שכל אדם צריך להמשיך ולעסוק במה שהוא טוב בו ועושה לו טוב.

מדובר בסכום גבוה, ולכן חשוב לי לדעת כיצד להתנהל אתו נכון. כל החלטה שתתקבל תהיה לאחר הרבה מחשבה והתייעצות. לצד זאת, אין לי ספק שנסייע כלכלית לילדינו על מנת לייצר עבורם עתיד טוב יותר. לגבי היתר, אני עוד צריך זמן לחשוב. אני לא בטוח שאני עדיין מעכל את הסיטואציה לעומק".