האם אי פעם שמעתם את הדם שלכם זורם בעורקים? את חוליות הצוואר מתחככות זו בזו? אם יצא לכם לבקר בחדר השקט של מייקרוסופט - התשובה עשויה להיות "כן".

בית מייקרוסופט הממוקם בוושינגטון, ארה"ב, מכיל בתוכו את החדר השקט ביותר בעולם, כפי שאושר על ידי שיאי גינס. אין מקום דומה לו על פני כדור הארץ - ואולי מסיבה טובה. בעוד שהתא נטול ההד משמש לבדיקת ציוד אודיו - הוא יכול להיות מטריד עבור כל מי שמעז להיכנס אליו.

בתוך החדר השקט, רעשי הרקע כה נמוכים עד שתוכלו לשמוע את הדממה באופן כזה שכואב באוזניים, כך דיווח ה-CNN. בהתאם לכך, הכניסה לחלל אינה שלווה כפי שאתם יכולים לדמיין לעצמכם. "ברגע שנכנסים לחדר, מיד מרגישים תחושה מוזרה וייחודית שקשה לתאר", אמר הונדראג' גופאל, מדען המתמחה בדיבור ובשמיעה. הוא גם הסביר כי היעדר צלילים מסביבנו יכול להיות "מחריש אוזניים", וכי אם תזיזו את ראשכם מצד אל צד - תוכלו לשמוע את שלד העצמות בתנועה.

התוצאות המדהימות הן הודות לעוצמת הרעש שנמדדת במינוס 20.35dB. לצורך ההדגמה, נשימה רגילה של אדם מגיעה לעוצמה של 10dB, בעוד שהסך הממוצע לשמיעה אנושית הוא 0dB. לחוויה מקסימלית, הומלץ לכבות את האורות כשנכנסים לחדר זה, אם כי יש להזהיר שקשה לשמור על שיווי המשקל בנסיבות אלה.

עיתונאים ויוטיוברים רבים העמידו את עצמם במבחן כשנכנסו לחדר דומה לזה של מייקרוסופט, אשר נמצא באוניברסיטת סאות' בנק - וניסו לשבור את השיא שנקבע בשנת 2019 אשר עמד על שעה ו-26 דקות בתוך החדר. כולם דיווחו על תופעות לוואי מטרידות. אחד מהמשתתפים בניסוי טען כי הוא הזה אורות רוקדים סביבו והצליח לשמוע את הדם זורם בגופו.