בואו נודה בזה - אינטרקציה עם אנשים חדשים עשויה להיות משימה לא פשוטה שאינה מתאימה לכולם. בעוד שיש תכונות שיעזרו לכם להתחבב על האחרים, ישנם כאלה שיגרמו לסובבים לדחות אתכם ולהותיר בכם רושם רע. 

 שיתוף בפרטים אישיים מידי

להיות כנה, פתוח ולדבר על עצמך בביטחון הוא אחת הדרכים הטובות ביותר ליצור חברים, ושיתוף סודות עוזר לחזק מערכות יחסים. אבל אם אתה גלוי מדי ומתחיל לחשוף דברים מאוד אישיים בתחילת הקשר, זה יכול להשפיע על כמה אחרים אוהבים ומקבלים אותך, וזה יכול לגרום להם להרגיש מאוימים ממך ולהיראות כאדם חסר ביטחון.

האיזון כאן הוא לדעת את הגבולות של מה שאתה חולק עם אחרים במידע אישי, וייתכן שיספיק לדבר על התחביבים ועל זיכרונות הילדות האהובים עליך.

לחיצת יד רפה 

מחקר של אוניברסיטת אלבמה מצא שאנשים יכולים לחזות את אישיותם של סטודנטים באמצעות האופן שבו הם לוחצים ידיים. אלה עם לחיצת יד איתנה היו חיוביים יותר, פתוחים ופחות חרדים חברתית. מחקר אחר שפורסם ב-Journal of Applied Psychology דיווח כי אלה עם לחיצת יד חזקה בתחילת ראיונות העבודה היו בעלי סיכוי גבוה יותר להתקבל לעבודה.

לחיצת יד (צילום: אינג אימג')
לחיצת יד (צילום: אינג אימג')

להשוויץ בצניעות

יש אנשים שמשתמשים בשיטה מיוחדת כדי לקבל את הערצתם של אחרים והיא לדבר על עצמם בצורה שלילית ולבקר את עצמם, במקום להשוויץ במה שיש להם. זו התנהגות המכונה "התרברבות צנועה", והיא גורמת לתגובה שלילית אצל אחרים, כך לפי מחקר של בית הספר לעסקים של הרווארד.

משתתפי המחקר התבקשו לרשום את החולשות שלהם כפי שהם אמרו אותם במהלך ראיון עבודה, והתוצאות הראו שיותר מ-3 רבעים מהמשתתפים כתבו דברים שהם גאים בהם, אבל בצניעות, כמו למשל לומר שהחולשה שלהם שהם "מושלמים בעבודתם או עובדים קשה מדי". התוצאה הייתה שאנשים שדיברו בכנות על עצמם וכתבו דברים כמו "לפעמים אני מגיב יותר מדי לסיטואציות" הרשימו יותר את העובדים, והיו בעלי סיכוי גבוה יותר שיתקבלו לעבודה.

הרבה שאלות, מעט מילים

מחקר שנערך על ידי סוזן שפרכר, פרופסורית באוניברסיטת אילינוי סטייט, הזהיר מפני ניסיון להכיר אחרים על ידי שאילת שאלות רבות מבלי לדבר על עצמך. היא הדגישה שדיבור עצמי חייב להיות הדדי בין שני הצדדים, אם צד אחד ידבר על עצמו, צפוי שהדבר יהיה הדדי ושהצד השני ישתף מידע גם על עצמו.

הסתר את הרגשות שלך

לשתף את הרגשות  שלך להופיע עם אחרים עשוי לחזק מערכות יחסים ואת הקשר האנושי, וזו אחת האסטרטגיות הטובות ביותר שגורמות לאנשים לאהוב אותך, בניגוד לאלה שמסתירים לחלוטין את רגשותיהם. במחקר של אוניברסיטת אורגון האמריקאית, חוקרים בדקו את המידה שבה אנשים מקיימים אינטראקציה עם קטעי וידאו של אנשים המדכאים את רגשותיהם בזמן שהם צופים בסצנות נוגעות ללב ואחרים המראים את רגשותיהם.

התוצאות הראו שהמשתתפים שפטו את אלה שהדחיקו את רגשותיהם כפחות מקבלים ופתוחים מאשר האנשים שהראו את רגשותיהם. החוקרים כתבו שאנשים מחפשים כאלה שחולקים איתם את הרגשות שלהם, ולכן כשראו מישהו מדכא ומסתיר את רגשותיו, הם פירשו זאת כבלתי מושפע וכחסר עניין ברגשותיהם של אחרים.

חביבות יתר

אולי תחשוב שככל שאתה יותר חמוד, אתה יותר חביב. מחקר שפורסם באתר "ScienceDaily", מצא שנדיבות וידידות יתר ללא סיבה ברורה עלולים לגרום לאחרים לחשוב שיש לך מניעים נסתרים. אדיבות קיצונית מצד מישהו מעלה ציפיות מאנשים אחרים, ולכן הם מרגישים שההתנהגות של האדם הזה גורמת להם להיראות רע בהשוואה אליו .

חסרי חיוך 

קשה לשמור על חיוך לאורך כל אירוע חברתי, אבל בתחילת הקשר עם אנשים שאתה לא מכיר, החיוך שלך משפיע מאוד על התרשמותם ממך ועל הרצון שלהם לתקשר איתך ולהתקרב אלייך. חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד גילו שסטודנטים שקיימו אינטראקציה זה עם זה באינטרנט הייתה תחושה חיובית יותר לגבי אנשים שמחייכים הרבה בתמונות שלהם.

פרסום יתר ברשתות החברתיות

שיתוף יתר של התמונות שלך לעתים קרובות באתרי רשתות חברתיות עלול לגרום לאחרים לא לאהוב את הנוכחות שלך במדיה החברתית ובחיים האמיתיים. מחקר של החוקר דיוויד האטון, מאוניברסיטת ברמינגהם, מצא שפרסום יתר בפייסבוק יכול להזיק למערכות היחסים שלך בחיים האמיתיים.

עצבים, פלאפון ורשתות חברתיות  (צילום: אינג'אימג')
עצבים, פלאפון ורשתות חברתיות (צילום: אינג'אימג')

חוסר בחיבה

פסיכולוגים מכירים תופעה שנקראת "הדדיות בחיבה", כלומר שכאשר אנו חושבים שמישהו מחבב אותנו אנו נוטים לאהוב גם אותו. חוקרים מאוניברסיטת ווטרלו ואוניברסיטת מניטובה גילו שכאשר אנו רואים קרבה מאנשים, אנו מתנהגים כלפיהם בחמימות יותר, ואז גדל הסיכוי שהם באמת אוהבים אותנו.

התרברבות יתר

זה אולי מפתה להעלות את שמו של ידוען שסיים את לימודיו באוניברסיטה שלך כדי להרשים את האדם איתו אתה מדבר, אבל זה יכול לפגוע. מחקר של האוניברסיטה השוויצרית של ציריך הצביע על כך שהזכרת שמות של מפורסמים בצורה זו גורמת לאדם להיראות פחות אטרקטיבי ויעיל.