צעירה מברזיל הואשמה בהתחזות לאחר שגילחה את ראשה והתחזתה לאישה החולה במחלת הסרטן. היא סיפרה כי חלתה בסרטן השד בשנת 2017 ומאז "כמעט החלימה". לטענתה, המחלה חזרה לאחר שבשנה שעברה התגלו גרורות שהתפשטו לריאותיה ולמעי, וזאת בעקבות הידבקות בקדחת הדנגי.

קמילה מריה ברבוסה דוס סנטוס בת ה-27 ממורינהוס, מדינת גויאס, ברזיל, ביצעה מספר גיוסי כספים והתרמות. בסרטון אחד שפורסם ברשתות החברתיות על ידי המשטרה המקומית, סנטוס הציגה את עצמה כשהיא מדברת על המאבק במחלה - רגע לפני שהיא מבקשת סיוע כספי בעבור בדיקת MRI. בפוסט אחר ששותף גם הוא על ידי המשטרה, היא נראתה משתתפת בארוחת צהריים ובאיסוף תרומות שאורגנו במיוחד בשבילה.

מהחוקרים נמסר כי למחוז החלו להגיע תלונות בנוגע לגיוס התרומות לפני כחודשיים, והחקירה הסתיימה ב-5 בינואר. מפקד המשטרה, פרננדו נוגיירה, אישר כי סנטוס לא הצליחה לספק כל תיעוד לאבחנתה כשנשאלה על כך על ידי כמה תורמים. הצוותים המשטרתיים ביצעו חיפוש בביתה של האישה ולא מצאו שום ניירת או ראיות התומכות בטענותיה כי היא סובלת ממחלת הסרטן ועוברת טיפולים כימותרפיים.

סנטוס המשיכה לדבוק בגרסתה וטענה בפני החוקרים כי עברה שבעה טיפולי כימותרפיה בתוך ארבעה חודשים בבית החולים Araújo Jorge, וכי הצוותים הרפואיים עצרו את הטיפול בה מכיוון שהתיעוד הרפואי בעניינה אבד. בית החולים ערער על טענה זו ועובדי המקום העידו כי "תפסו אותה מצטלמת על אלונקה במחלקה הכימותרפית" תוך שימוש בתעודת זיהוי פנימית של בית החולים. עוד נטען כי היא הורחקה מהמוסד הרפואי בגין "התנהגות חוזרת ולא סדירה".

המשטרה אישרה כי בת ה-27 אינה מוחזקת כעת במעצר והוסיפה לפרסם תמונות של החשודה בתקווה למשוך את תשומת לבם של קורבנות נוספים.